"Нокиа" се завръща на южнокорейския пазар
Лидерът на световния пазар на мобилни телефони, финландският концерн "Нокиа"(Nokia) се завръща на пазара в Южна Корея, където за 2008г. са продадени общо 23.6 млн. телефона, съобщи Ройтерс.
Повторното навлизане на финландския производител в Южна Корея е резултат намалелите продажби в световен мащаб. През миналата година пазарният дял на "Нокиа" в световен мащаб се е свил до 37.7%.
Изборът на Южна Корея също не е случаен. Възможността за навлизане на вътрешния пазар на два от най-големите конкурента на "Нокиа" - "Самсунг"(Samsung Electronics) и "Ел Джи"(LG Electronics), също е една от причините. Основният фактор обаче е ориентацията на потребителите в страната към по-модерни апарати от трето поколение.
Новите технологии са сегмент, който се отчита като доминиран от финландския производител според анализатори. "Нокиа" пусна на южнокорейския пазар модела 6210.
"Засилването на "Самсунг", принуждава "Нокиа" да подобри конкурентоспособността си на пазари, на които не се е справяла толкова добре в исторически план", заявява анализаторът на CCS Геоф Блабер, цитиран от Ройтерс. Специалистът визира увеличаването на пазарния дял на корейския производител до 18.3% на фона на намалялото влияние на финландците на световните пазари.
През последните седмици, концернът "Нокиа" обяви редица мерки за по-леко преодоляване на кризата - съкращаване на работата си с подизпълнители и навлизане в сектора на мобилните разплащания.