Поръчките за "Еърбъс" и "Боинг" драстично намаляха

Поръчките за "Еърбъс" и "Боинг" драстично намаляха

Поръчките за "Еърбъс" и "Боинг" драстично намаляха
Лидерите в световното самолетостроене "Еърбъс" (Airbus) и "Боинг" (Boeing) са принудени да наложат драстични съкращения на производството си, след като авиокомпаниите от цял свят масово отлагат или отменят поръчки. Комбинираните ефекти на икономическата криза, натрупаната продукция от минали години и страховете от пандемия от свински грип водят до рязка преоценка на плановете в двете компании.
След рекордната по брой доставени самолети от "Еърбъс" 2008 г. предприятието е поставено пред тежка ситуация, диктувана от пазарните условия в индустрията. Залежалата продукция от над 4000 броя самолети и сривовете в поръчките от страна на авиокомпании от цял свят принуждават дружеството да ревизира производствените си планове ежемесечно. След като за първите четири месеца от 2009 г. исканията за нови доставки към "Еърбъс" спаднаха с 97% спрямо същия период на миналата година, а отказването на поръчки става масова практика, 
поточните линии на самолетостроителната компания рязко забавят ход. Преминаването на олекотен работен режим обаче няма да се отрази върху оперативната печалба на дружеството, се казва в прессъобщение на производителя.
Още по-слаби са резултатите на американския гигант "Боинг". Консорциумът, разработващ пътнически, товарни и военни самолети, също страда от ефектите на кризата и е принуден да намали производствата си. От предприятието са заявили, че изработването на модела 777 ще бъде намалено до края на 2009 г. до само пет машини на месец. Подобни мерки са нужни, тъй като поръчките за нови машини от страна на авиолиниите се фокусират върху тези от среден клас за сметка на по-скъпите модели, уточнява Ройтерс.
Нетни поръчки
  януари-април 2009 цялата 2008 г.

"Еърбъс" 
  11   777

"Боинг"  
   1      662
ЕК ще обсъжда придобиването на AUA от Lufthansa

Германският превозвач "Луфтханза" (Lufthansa AG) може да заеме лидерската позиция на европейския пазар, ако Европейската комисия (ЕК) одобри придобиването на австрийската AUA (Austrian Airlines), съобщи Ройтерс. Закупуването на поне 75% от закъсалата компания трябва първо да бъде оценено като съобразно запазване на конкуренцията в сегмента, преди двете страни да пристъпят към конкретни действия. Първоначалните условия по сделката включват и поемането на 500 млн. евро от дълга на AUA от страна на австрийското правителство. Мнението на ЕК се очаква да бъде съобщено на 17 юни, след като началото на разговорите беше дадено в края на 2008 г. Комисията започва работа по казуса едва сега, тъй като до момента документи по сделката не са били предавани на органа.