Мърдок ще въведе такси за онлайн изданията си

Медийният магнат Рупърт Мърдок иска да въведе такси за електронните издания на своите всекидневници, съобщи агенция "Франс прес".
Първоначално схемата ще бъде тествана върху "някои от най-силните издания". Въвеждането на такси ще започне в рамките на една година.
Намираме се в средата на епохален дебат относно стойността на съдържанието. Очевидно е, че за много вестници сегашния модел е неприложим, посочи Мърдок. В портфолиото на медийния магнат влизат "Уолстрийт джърнъл, "Ню Йорк Поуст", The Time, Sun, както и няколко австралийски издания.
Роденият в Австралия председател и изпълнителен директор на компанията "Нюз Корпорейшън" смята, че вестниците винаги ще съществуват под една или друга форма. Според него те ще трябва да претърпят развитие от печатното издание към новинарски продукти, които се доставят по най-различни начини и съдържанието им е съобразено с читателя.
"Уолстрийт джърнал" планира да предложи три вида он-лайн издания - безплатни новини, платена услуга и трето издание от финансови новини и анализи, които читателят може да подбира.
Безплатния модел се провали, казва журналистът Райън Читъм, автор на бизнес статии в Columbia Journalism Review. Приходите от реклама не са достатъчни и вестниците ще трябва да намерят постъпления.