Оперативните приходи на "Интерконтинентал" намаляха с 44%
Лидерът в глобалния хотелиерски сектор, групата "Интерконтинентал" (InterContinental), не успя да избегне ефектите на икономическата криза и отчете спад в оперативните си приходи за първо тримесечие от 44% на годишна база, предаде Ройтерс.
Резултатът от 69 милиона долара, все пак удовлетворява мениджърите в компанията, след като индустрията отчете драстични сривове през последните месеци.
Групата, част от която са и брандовете "Холидей ин" (Holiday Inn) и "Краун плаза" (Crown Plaza), гледа оптимистично на отчетените резултати. Вписването в рамките на прогнозираните рамки и надеждите за стабилизиране на пазара, карат мениджърите в компанията да гледат със спокойствие към следващите месеци.
Разпространяването на ефектите от кризата върху потребителите, принуждава все повече клиенти да се ориентират към по-ниски сегменти, лидер в един от които е именно "Холидей ин". Брандът, който в момента търпи преструктуриране и освежаване на имиджа си, успява да спечели значителен брой клиенти през периода.
Друг показател отчел спад за тримесечието е приходът от свободна стая, регистриращ спад от 13.6% на годишна база. Ограничаването на допълнителни спадове в коефициента е именно благодарение на по-евтиния бранд "Холидей ин", коментират от дружеството.
Оптимизмът пред групата се отчита и от инвеститорите, реагиращи позитивно на публикуваните по-рано днес резултати. Акциите на "Интерконтинентал" отбелязаха увеличение от 3.26% за деня, показват данните изнесени от компанията.