Търсенето на бизнес джетове продължава да се свива

Търсенето на бизнес джетове продължава да се свива

<a href="http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.en">cc</a> <a href="http://www.flickr.com/photos/andrijbulba/">andrijbulba</a><br />
cc andrijbulba
Само девет нетни поръчки е получил производителят на бизнес самолети Bombardier през първото тримесечие на 2009г., съобщава Ройтерс. Отдръпването на потребителите от високите сегменти в сектора се допълва и от резултатите на British Airways и новите поръчки на United Airlines.
Спад в приходите от 31% на годишна база за първото тримесечие на годината отчита самолетостроителната компания за луксозни корпоративни машини Bombardier. Свиването на входящите парични потоци на дружеството се отдава на рязкото съкращаване на клиентите на предприятието, регистрирало 61 отказани поръчки на фона на едва 70 нови за периода. Резултатите на компанията потвърждават тенденцията в бранша засегнала лидерите на пазара в условията на криза.
Тежката пазарна ситуация обхваща и отделните клиенти, а не само корпорациите, показват резултатите на British Airways за май. Нов спад на годишна база в броя на пътниците избрали да пътуват в бизнес класа, отчитат от авиокомпанията, показват данни, цитирани от "Файненшъл таймс". Сегментът, който формира значителна част от приходите на дружеството следва вече утвърдена тенденция от предишните месеци. За май намаляването в броя на пътниците избрали бизнес класа е от 17.2% на годишна база, в крак с резултатите за април - свиване от 17.7%.
Съживяване има единствено в конвенционалните полети. United Airlines подготвя поръчка за нови 150 самолета в опит да обнови ударно своята флотилия. Сделката още не е договорена, като първоначалните оценки на специалисти определят цената на машините на около 10 млрд. долара. Дружеството е насочило своите оферти към лидерите в бранша - Boeing и Airbus. Плановете на United включват дългосрочен поглед върху пазарите, уточнява "Уолстрийт джърнъл". Мениджърите в компанията смятат да приключат поръчката в най-скоро време, за да могат доставките от страна на производителя да съвпаднат с очакваното в рамките на следващите тримесечия стабилизиране в сектора и евентуален последващ ръст.