ZenithOptimedia занижи прогнозата си за рекламния пазар
Пренасянето на икономическата криза върху рекламната индустрия става все по-мащабно, показват последните прогнози за развитието на сектора през 2009 г., публикувани от агенцията ZenithOptimedia.
В началото на миналото тримесечие, компанията изнесе прогноза за драстично свиване от 6.9% на приходите от реклама през годината, но последните очаквания за бранша са още по-черни. Ревизията за резултатите на индустрията в края на 2009 г. ще са с 8.5% по-ниски от отчетените през изминалата година, предричат от ZenithOptimedia.
Въпреки позитивните резултати на развиващи се пазари като Китай и Индия, очакванията за бъдещето на рекламната индустрия продължават да се влошават. Двете икономики се очаква да отбележат ръст в приходите от реклама от съответно 5.4% и 7.7% на годишна база, уточняват от ZenithOptimedia.
Противно на цялостното движение на индустрията, нишата на интернет рекламата се очаква да отбележи нова година на значително увеличение. Преориентирането на потребителите към този сегмент се очаква да доведе до ръст от рекламните инвестиции от 10.1% спрямо данните за 2008 г.
По време на провелото се преди седмици рекламно изложение в Кан, друг лидер в сектора WPP предрече, че световната рекламна индустрия ще се свие с 5.5% на годишна база.