Boeing отчете една нетна поръчка от началото на 2009 г.

Boeing отчете една нетна поръчка от началото на 2009 г.

<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/deed.en">cc</a> <a href="http://www.flickr.com/photos/shane-h/">The Shane H</a><br />
cc The Shane H
Американският самолетостроителен гигант Boeing успя да регистрира само една нетна поръчка за първото полугодие на 2009 г., предаде Ройтерс. Данните за доставките и заявките в сектора доказват налагането на новите пазарни тенденции в бранша, оформили се в условията на глобална криза.
Срив в броя на брутните поръчки и ръст на отказите отчитат лидерите в самолетостроенето Boeing и европейският конкурент Airbus. Тежките условия пред които се намира гражданското въздухоплаване при глобално икономическо забавяне допълнително се затрудняват от странични фактори. Обществените страхове свързани с появата и разпространението на т.нар. "свински грип" и инцидентите с разбилите се самолети над Индийския и Атлантическия океан, не помагат на индустрията.
А лидерите в сектора изглежда имат нужда от помощ. Данните за първото полугодие, изнесени от двете предприятия показват отчетливо свиване в поръчките на годишна база. Новите брутни заявки се разпределят сравнително равномерно между лидерите Airbus (90) и Boeing (85). Близки са и показателите за доставени самолети за периода. Американската компания е осъществила 246, а европейската - 254.
Драстичната разлика идва когато става въпрос за отказани поръчки през първите шест месеца на 2009 г. Boeing е получил 84 отказа за периода, а Airbus - 22, изкарвайки нетната стойност за първото полугодие на годината съответно до 1 и 68.
Подобни резултати бяха очаквани както от анализатори, така и от мениджърите в компаниите. По време на емблематичното изложение в парижкото предградие Бурже, секторът ясно заяви желанието си да запази сегашните поръчки, а не да печели нови, осъзнавайки икономическите трудности, пред които се намират авиокомпаниите в момента.
Целите на производителите за 2009 г., са в тон с тези очаквания. От Airbus се надяват да постигнат брутни поръчения за нови до 300 самолета. Подобна стойност е значително по-ниска в сравнение с данните за 2008 г. Само за първото полугодие на изминалата година, компанията успя да спечели договори за нови 525 самолета, припомня Ройтерс.
Работа при подобен режим не би трябвало да е проблем за дружествата в краткосрочен план. Двете предприятия имат над 7 хил. фиксирани заявки, като при липса на мащабни откази, Boeing и Airbus ще успеят да задържат стабилни финансовите си резултати през следващите години.