Audi навърши 100 години, мечтае да е номер едно

На живо
Траян Траянов в подкаста "Дума на седмицата"

Audi навърши 100 години, мечтае да е номер едно

<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/deed.en">cc</a> <a href="http://www.flickr.com/photos/sourabhbhavsar/">sourabhbhavsar</a><br />
cc sourabhbhavsar
Емблематичният германски производител на автомобили Audi навърши 100 години от създаването, но амбициозните планове за бъдещето на компанията срещат трудности в настоящите кризисни условия.
Желанието на рождениците е да достигнат първо място на пазара на луксозни автомобили, като до 2015 г. регистрират повече продажби от най-големите си конкуренти BMW и Mercedes-Benz.
Амбициозният план на мениджърите в Audi обаче се развива в изключително тежки пазарни условия. Глобалната икономическа криза, засегнала предимно основните пазари на автомобилостроителите, предполага различно потребителско поведение в сравнение с времената на растеж.
Цикличната автомобилна промишленост усеща големи трудности през последните месеци и редица компании бяха принудени да преструктурират дейността си, за да се адаптират към конкретните условия. Държавните помощи за сектора и свитото потребление предполагат изместване на потребителите към по-ниски сегменти с фокус върху по-икономичните модели и по-евтината продукция.
Тези утвърдили се пазарни тенденции през последните месеци ще окажат сериозен натиск върху Audi за увеличаване на дела на пазара на луксозни автомобили. Компанията все пак успя да регистрира ръст от 1.3% на годишна база в продажбите си за юни, но увеличението идва благодарение на интереса към компактния модел А3, предимно на пазари като Германия и Китай. Потреблението в тези страни е силно зависимо от държавните помощи за сектора и анализатори коментират, че моментните растежи ще са с краткотраен ефект.
Преките конкуренти на Audi се справят по-лошо през юни. Независимо от спадовете в продажбите на BMW (спад от 13%) и Mercedes (5.4%) предприятията ще увеличат производствата си, разчитайки, че дъното на пазара е отминало и търсенето на луксозни автомобили ще се завръща постепенно.