Резултатите на американските авиокомпании се влошават

Резултатите на американските авиокомпании се влошават

<a href="http://creativecommons.org/licenses/by/2.0/deed.en">cc</a> <a href="http://www.flickr.com/photos/72213316@N00/">Alaskan Dude</a><br />
cc Alaskan Dude
Нова серия от съкращения на разходните пера предприемат американските авиокомпании в опит да отговорят на намалялото търсене към предлаганите от тях услуги, отбелязват световните месии. Дружествата от сектора отчетоха поредица от отрицателни финансови резултати за второто тримесечие, като единствено нискотарифните превозвачи излизат на печалба.
Най-голямата компания в индустрията Delta Air Lines регистрира загуба от 257 млн. долара за периода април - юни и занижи прогнозите си за цялата 2009 г. Очакванията на компанията вече изключват печалба за годината и приемат възможността да излязат на загуба. От предприятието са заявили, че ще се придържат към плановете си да намалят външните полети с 15% от септември, като при нужда ще обявят нови съкращения в броя на служителите си.
От United Airlines заявиха, че съкращават презокеанските си полети със 7% от септември, опитвайки да ограничат нерентабилните си маршрути. Свиването на разходите на компанията е в отговор на отчетената загуба от 323 млн. долара за второто тримесечие, резултат, значително по-висок от регистрираната за същия период през 2008 г. загуба от 2.75 млрд. долара.
Continental Airlines също свива разходите, но чрез съкращаване на персонал. След получената загуба от 213 млн. долара за второто тримесечие компанията обяви, че 1.7 хил. служители ще бъдат освободени.
До подобни мерки прибягват и от Southwest Airlines. Дружеството ще съкрати 1.4 хил. работници - 4% от своя персонал, въпреки отчетената печалба от 54 млн. долара за второто тримесечие на 2009 г. Положителният резултат за периода обаче е със спад от 83% на годишна база, уточнява Ройтерс.
По-добре спрямо прогнозите на анализатори се представи нискотарифния превозвач Air Tran. Въпреки спад от 13% в приходите си, компанията отчита печалба от 78.4 млн. долара, благодарение на вече предприетите мерки за съкращаване на разходите, оптимизация на дейността и повишен интерес към сегмента на евтините пътувания.