Globul: Не нарушаваме правата на своите потребители

Твърденията на Комисията за защита на потребителите (КЗП), че Globul нарушава правата на голяма група от своите потребители чрез неравноправни клаузи в своите Общи условия за взаимоотношенията с потребителите на мобилни услуги за необосновани и несправедливи. Това посочва мобилният оператор в отговор на съобщение до медиите, разпространено от КЗП на 1 септември.
Един от спорните моменти е фактът, че съгласно общите условия клиентите на телекома могат да прекратят безсрочен договор само след едномесечно предизвестие, ако изплати сметките си заедно с дължимия месечен абонамент за срока на предизвестието. Същият срок при клиентите на "Мобилтел" и "Вивател" е 7 дни.
Globul заявява, че общите условия за взаимоотношенията с потребителите на мобилни услуги на компанията са изработени и се прилагат с цел да бъдат защитени интересите на потребителите при пълно спазване на действащото българско законодателство, както и в съответствие на обичайните търговски практики, възприети на българския пазар. В своето съобщение КЗП несправедливо обвинява само Globul в прилагането на тези практики, при положение че по същество същите клаузи присъстват в общите условия и на другите български телекомуникационни компании.
Globul счита, че становището на КЗП, отразено в нейното съобщение за медиите, е дискриминиращо, накърнява доброто име на компанията и е подвеждащо за потребителите й, отбелязват от оператора. Компанията си запазва правото да използва предвидените в закона средства, за да защити интересите на своите потребители, акционери, партньори и служители.