Проблемите пред новия Opel започнаха да се трупат

Проблемите пред новия Opel започнаха да се трупат

Критика от Брюксел и жалба пред Европейската комисия (ЕК) успяха да помрачат ентусиазма на Берлин за получаване на дългоочакваното решение за продажба на мажоритарния дял на General Motors в Opel.
Само часове след като европейското подразделение на американския автомобилостроител се доближи до финансовото си спасяване, изникналите нови трудности пред компанията доказват, че борбата няма да привърши скоро.
Ролята на Германия в преговорите по избор на инвеститор в GM Europe и бъдещата стратегия за развитие на компанията се появиха във фокуса на регулатори, предаде Ройтерс. В понеделник, Европейският парламент ще разглежда условията по сделката по искане на водача на Европейската либерална партия и бивш министър-председател на Белгия Ги Ферхофщат.
Жалбата е свързана с осигуряването на честна конкуренция при бъдещите решения на мениджърите в Opel. Притесненията на белгийски и британски експерти е, че закриването на мощностите в Антверпен и Лутън не се базира на изцяло пазарни мотиви. Огромната финансова подкрепа, която Берлин осигури за стабилизирането на Opel и натискът, който германските управници оказаха върху решението на General Motors най-вероятно са успели да купят сигурност на работниците в централата на автомобилостроителя.
Все пак съкращения в най-голямата европейска икономика също ще има, но те са под 45% от планираното намаление на работните места с 10.5 хил. за Стария континент. Работещите в Германия са 55% от всички служители на GM Europe, информация притесняваща най-засегнатите от преструктурирането, че Берлин е изиграл прекалено важна роля в преговорите с GM и Magna.