Coca Cola отново на върха на класацията за световни търговски марки
Coca Cola е най-скъпата търговска марка в света и за 2009 г., показва проучване на Interbrand нареждащо компаниите по нетната настояща стойност на приходите, генерирани от всяка от тях, както и бъдещия им потенциал за растеж.
Класацията на консултантското дружество отчете сериозни промени в условията на глобална криза. Най-тежко ударени от икономическото забавяне се оказаха финансовите компании. Цялостната класация също търпи негативи след като общата сума на приходите от стоте предприятия в списъка намалява за първи път от създаването на престижния списък преди 10 години. Свиването е от 4.6% на годишна база до стойност от 1.15 трлн. долара.
Първите пет позиции на класацията обаче все пак остават непроменени, а водещата десятка също е със сравнително стабилни резултати. Водачите за 2008 г. Coca Cola, IBM, Microsoft, General Electric и Nokia удържат своите позиции и за настоящата година.
Губещите през 2009 г. определено са финансовите компании. Водещи в негативната класация по свиване на показателите са UBS(50%) и Citi (49%). Автомобилния сектор също губи позиции, като най-отчетливо е свиването при Harley Davidson (43%).