Съмненията за политически натиск върху бъдещето на Opel се засилват

Съмненията за политически натиск върху бъдещето на Opel се засилват

Подозренията на анализатори, че изборът на инвеститор в закъсалия Opel и стратегията за развитие са със силен политически оттенък, започват да се оправдават.
По данни за производствения процес на Opel към края на 2008 г., изнесени от "Файненшъл таймс", предприятията във Великобритания, Испания и Белгия се справят по-добре от свои колеги в Германия и Полша.
Според публикуваната информация заводът в Айзенах е най-ефективен по отношение на времето, нужно за сглобяване на един автомобил, но следващите в списъка са именно в Сарагоса, Елсмиър порт и Лутън. Най-разпространеният модел на компанията Astra се изкарва най-бавно от мощностите в Гливице - за 31.6 часа, като заводите на Острова (23.2), в Германия (24.4) и Белгия (25.2) се справят значително по-бързо.
Очакванията на анализатори са изнесената информация допълнително да затрудни процеса по продажба на мажоритарния дял в Opel на консорциума около Magna.
Официалният избор на Magna за инвеститор в Opel беше оповестен на 10 септември. Непосредствено след публичното обявяване на решението анализатори коментираха, че сделката може да срещне значителни пречки именно поради съмненията за политически натиск от страна на Берлин