Антимонополната комисия глоби за втори път "Хит хипермаркет"

На живо
Заседанието на Народното събрание

Антимонополната комисия глоби за втори път "Хит хипермаркет"

Антимонополната комисия глоби за втори път "Хит хипермаркет"
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК)  глоби за втори път търговските магазини "Хит хипермаркет" за укриване на информация, съобщиха от ведомството. Преди седмица дружеството отнесе друга сакция за същото нарушение в размер на 21 346 лв. Сега компанията ще плати 42 692 лв., което е 0.1% от оборота й за миналата година. След налагането на първата глоба от фирмата отново не са предоставили исканата информация от КЗК, допълниха от ведомството.
Максималната глоба, която дружеството може да получи за подобно нарушение, е до 1 на сто от оборота му за 2008 г. Засега от КЗК налагат ниски глоби, защото се съобразяват с големината на веригата, обясниха от регулатора.
В момента антимонополното ведомство разследва за евентуални вертикални споразумения търговските вериги "Метро кеш енд кери", "Билла", "Кауфланд", "Пикадили", "Хит" и "Максима България". Съществуват съмнения, че компаниите са се договаряли за условията, които дават на доставчиците си. "Единствено представителите на "Хит" засега създават проблеми, като не предоставят информация на комисията", обясниха от КЗК.
С няколко писма антимонополното ведомство е изисквало от хипермаркета да представи копия на всички индивидуални договори за доставка на определени продукти, както и декларация, подписана от представляващите дружеството, за съгласие за получаване на данни от НСИ за периода 2007 г. – първото полугодие на 2009 г. По този начин регулаторът е затруднен при изясняването на фактическата обстановка в бранша.