СЕП - България, пуска пилотно банкиране и плащания през мобилен телефон

СЕП - България, пуска пилотно банкиране и плащания през мобилен телефон

Извършване на банкови операции и плащания в магазини през мобилен телефон ще могат да правят клиентите на Пощенска банка, Алианц банк България и мобилния оператор "Глобул" чрез изградената система за електронни услуги от технологичния оператор СЕП - България. Днес бе направена демонстрация на плащания през мобилен телефон от главния оперативен директор на компанията Атанас Шарков. На този етап възможността стартира пилотно за 300 служители на участниците в системата. До няколко месеца услугите ще са достъпни и за клиентите им.
Сега може да се пазарува в обекти от веригата KFC и електронните магазини "Пингвините".
Трите услуги, които се предоставят, са "Мобилен портфейл", "Мобилно банкиране" и "Електронно портмоне". С тях потребителите ще могат да извършват основни банкови операции и плащания в търговски обекти.
Услугите са достъпни през всякакъв вид и марка телефон, без необходимост от допълнителни технически настройки. Необходима е само нова СИМ карта, в която има вграден електронен подпис, безплатно издаван от СЕП - България. Електронния подпис се активира при регистрация на услугата в банката, в която клиентът трябва да има сметка.
Основните банкови операции, които могат да се извършват през мобилния телефон, са плащане на задължения и сметки, преводи към сметки във всички други банки, но само в левове, справки по банкови сметки.
С електронното портмоне може да се плащат малки суми до 20 лв. в търговски обекти, като това става само с докосване на чипа до терминал за мобилни плащания в търговския обект. Електронното портмоне се зарежда от прикачената банкова сметка.
Клиентът ще заплаща месечна такса за ползването на услугите между 0.50 и 1 лв., както и такси за транзакциите от банковата сметка.