До месеци разплащането чрез мобилен телефон ще е възможно

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на .
    *****
    Любопитно

    Аз дебитните и кредитните карти така и не ги приех, да видим за това дали ще ме навият.

  2. 2 Профил на D.Donev
    *****
    Неутрално

    Обедението на тримата глупаци е факта

  3. 3 Профил на edvam
    *****
    Весело

    @d.donev не мога да разбера, защо тримата глупаци? защото са иновативни компании, които искат да се развиват в крак със света или просто защото си нямал какво друго да кажеш? а относно услугата, тя е изключително удобна и практична. аз лично я използвам от 3 години, защото живея в япония и както сами знаете, японците са светлинни години напред. изключително ме радва факта, че и в българия се случват такива неща и поздравявам хората които са се нагърбили с тази трудоемка задача. наистина се иска доста лудост, хъс и кураж да направиш нещо такова в българия. когато се прибера се надявам да мога да стана клиент.

  4. 4 Профил на WhatTheFuck
    *****
    Неутрално

    Работата е там, "edvam", че точно заради светлинните години разлика между България и Япония ти не можеш да дадеш никаква адекватна оценка на "тримата глупаци". Друга песен ще запееш когато се прибереш и им станеш клиент... Ентусиазираните ти приказки от рода на "защото са иновативни компании, които искат да се развиват в крак със света...." бързо бързо ще се изпарят.

  5. 5 Профил на shift
    shift
    Рейтинг: 688 Неутрално

    И досега М-Тел си предлагаше електронни разплащания за телефонни и битови сметки и зареждане на ваучери, просто системата е малко по-различна (и по-отворена). Иначе българинът обича да се реди на опашки пред гишето, така е свикнал. Няма да си заплати сметката през банкомат, например.
    Иначе са показателни две неща колко сме "нация техническа" (по Бойко Борисов): само 2 фирми (плюс двете банки) са готови да партнират в този своеобразен технологичен скок и само за София (Пловдив, Варна) се въвеждат иновации, като няма изглед скоро това да бъде в други градове.
    Като съм почнал с аналогиите, предлагам премиерът да измоли от Обама България да бъде приета в Северноамериканския съюз. Така дори и в селата с 90% неграмотни и пенсионери ще има KFC и по отношение на модерната услуга ще бъде пълна демокрация!

  6. 6 Профил на Lancelot
    *****
    Весело

    Браво! Успех!

  7. 7 Профил на Добри Божилов
    Добри Божилов
    Рейтинг: 860 Неутрално

    Ако се плащат такси по банковия превод, това ще обезмисли системата. Не може за 20 лв. покупка, да дадеш 1-2 лева за превод...

    www.dobribojilov.com
  8. 8 Профил на juniorgunner
    *****
    Неутрално

    @Добри
    Щото сега като отидеш в клон да си направиш превода не си плащаш между 1 и 5 лв (в зависимост от банката) за обикновено нареждане (wtf?!). Каква е логиката да ходиш до някакъв брадат клон, да чакаш на опашка (опционална екстра) за да пуснеш нареждане за 50 лв и да ти друснат 2.50 такса.

    Противоречиш си, братчето ми - удобството струва пари.

  9. 9 Профил на Някой си
    *****
    Неутрално

    Това е тъпо.

    Значи ще плащам по левче на месец. Освен това на всяка транзакция ще ме удрусат още такси. Предполагам не по малко от 15ст.

    И какво излиза че за да си купя един сандвич дето струва 2 кинта, ще ми вземат 20 ст. такса.

    Ми това си е автоматически 10% инфлация на мойте пари.

    А сиктир бе. Аман от банкови кожодери.

  10. 10 Профил на Пак някой си
    *****
    Неутрално

    И каква по дяволите е далаверата от това портмоне, спрямо една дебитна карта например. Освен може би спестено време в търговския обект. Ама това е повече проблем на търговеца, а не на мен, та да си плащам допълнително и за тия екстри.

    Затова парите кеш.

  11. 11 Профил на dot
    dot
    Рейтинг: 975 Весело

    До коментар [#8] от "juniorgunner":

    Само, моля те, ми кажи коя е тази банка, на която си клиент и която ти взима 5 лв. за превод до сметка в банка в България? Сигурно имаш предвид клоновете на банки в държавни институции, в които внасяш на каса и не си клиент... Тази такса би могъл да я заобиколиш, ако преведеш сумата от твоята сметка. Проблемът е, че те ще получат сумата на следващия ден...

    А за тази услуга, за мен е малко безсмислена. Имаш си кредитна карта, в милиони обекти в цял свят можеш да я използваш, за какъв ти е да плащаш още такси, за да можеш да платиш сметка до 20 лв. в 1-2-3, а догодина и в 4 обекта...
    Следващата услуга, която ще пуснат сигурно ще е да можеш да плащаш суми до 50 лв. с телевизора си. Значи, взимаш телевизора от вкъщи, избираш си кисело мляко, хляб, пържоли и т.н. от магазина (но на стойност до 50 лв.), след което на касата доближаваш телевизора до терминала и извършваш плащането. Сигурно ще е изключително удобно...

  12. 12 Профил на dejo СУПЕР
    dejo
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Не разбирам това онлайн банкиране през мобилен телефон ли е или нещо друго?

  13. 13 Профил на Kobra
    Kobra
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Екстра, че ми писна да вися в офисите на разни фирми, да си плащам сметката!

    Noone needs the truth.
  14. 14 Профил на jmi4ko
    *****
    Весело

    поредния номер на банкерите да обират гражданите

  15. 15 Профил на krassss
    krassss
    Рейтинг: 230 Неутрално

    на този етап това е пълна глупост. Има MasterCard, VISA electron ... и т.н. С които можеш да плащаш навсякъде (почти)

    sunshine ... moonlight ... good times ... boogie
  16. 16 Профил на dot
    dot
    Рейтинг: 975 Весело

    До коментар [#15] от "krassss":

    Някои неща не се купуват с пари...
    За останалите, има MasterCard...

  17. 17 Профил на juniorgunner
    *****
    Неутрално

    @Dot.
    Ок - Мастър кард е супер - те са огромни, те са номер едно (не и според Виса хехе). Обачееее и големите издатели на кредитни карти пускат смарт карти или технологии, базирани на безконтактна комуникация (nfc, rfid).
    Да не говорим, че ако имам вариант да прехвърля пари от сметка в друга сметка и варианта ми е да ходя до банката и да направя врътката, която казваш (и да попълвам преводни 15 минути на ръка) или да си го направя от телефона за 2 минути, познай кое ще избера .
    Това с телевизора е неаргументирано - не можеш да сравняваш gsm с ТВ, най-малкото защото ТВ-то изпълнява 2, най-много 3 функции - телефона изпълнява десетки - не случайно новите телефони не правят само мусака и свирки .

    A на пича по-горе където казва, че щели да го одрусат 20ст. за плащане на каса, мога да му пожелая успех, при положение, че не се събират такси за плащане от клиенти на дебитни карти, не ми е ясно каква е идеята тук да се събират. Да не говорим, че никъде в текста не видах да пише, че за плащане 2лв. ще има такса от 20ст. - явно някои умеят да четат между редовете хахах

  18. 18 Профил на krassss
    krassss
    Рейтинг: 230 Весело

    [#16] dot.

    ама много ясно

    sunshine ... moonlight ... good times ... boogie
  19. 19 Профил на dot
    dot
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#17] от "juniorgunner":

    Въпросът е струва ли си да си усложняваш живота и да плащаш повече за нещо, което можеш да си осигуриш по по-лесен начин и да получиш и кешбек? Накрая да можеш да го ползваш в 2 (два) обекта? Сигурно след година, когато се включиш в системата и решиш да платиш някоя сметка в един от двата обекта, ще ти се наложи да обучаваш персонала как да ти приемат плащането...
    Погледни го и от страната на търговците: Ако въведеш абсолютно всички възможни начини за плащане на щяла и нещяла фирма ще трябва да изискваш висше образование за длъжността касиер... И всичко това, с цел да привлечеш 5 нови клиента... Фирмата, която предлага такава услуга наистина трябва да предложи нещо примамливо за клиентите (и от едната и от другата страна), за да има шанс да наложи такъв начин на плащане... Наистина не виждам какво по-добро средство за разплащане е това от кредитната карта...
    А и без тях можеш да ползваш смартфона си за плащания. Ако имаш електронно банкиране, проблемът ти е нулев....

  20. 20 Профил на juniorgunner
    *****
    Неутрално

    @Dot

    За банкирането не споря. Но не дръж на двата обекта, тъй като Transcard също имаха 2 обекта, после имаха хиляда и триста (не много след това) при все, че беше ясно, че техния метод е бетер обречен.

    Мисля, че времето ще покаже кой от нас е прав

  21. 21 Профил на Tehno
    *****
    Неутрално

    Имам много познати в западна Европа, но не познавам някой, който да използва подобен метод на плащане. Практически всички използват кредитни карти и не виждам на някой да му трябва подобна услуга. Търкането на кредитната карта по магнитния четец е много по-елегантно и чисто, отколкото да набираш някакви неща по телефона.
    И аз използвам кредитна карта, когато пътувам на запад или плащам в чуждестранни Интернет магазини, а дебитна използвам когато съм България или плащам чрез ePay. Не виждам никаква необходимост да ползвам алтернативен начин на плащане. Ако имаш кредитна карта Виза например, можеш да плащаш както в целия цивилизован свят, така и през Easypay можеш да си заредиш микросметката в Epay.bg и да плащаш в българските магазини. Може информацията да ми е стара, но май за касите на БГ магазините е по-добре да имаш дебитна карта, въпреки че няма да ти върнат и Виза-та.

  22. 22 Профил на NPA
    *****
    Гневно

    Хората нямат пари за храна ,те за някакви карти ми говорят!

  23. 23 Профил на CardHolder
    *****
    Неутрално

    Тази услуга за първи път ми попадна като проект някъде около 2000 г. Шарков наистина много време вложи да се опита да я направи.

    Според има няколко основни проблема:
    - конкурира картите (дебитни, кредитни) за ПОС плащания
    - епей за онлайн
    - изисква интерфейс за одобрение на наличността по банковата сметка (все пак не е свързана като ипей към дебитна карта която се оторизира от Борика или вече съществуващ картов център на банката) което е разход за банката
    - разходите по транзакцията

    По мое мнение принципно добра идея реализирана по адски сложен начин без ясно изразени предимства (това че е иновативна е ясно но потребителя търси и предимства)

  24. 24 Профил на Чико от Порто Рико
    *****
    Неутрално

    То и сега можеш да платиш с телефона и с телевизора си. Само минаваш преди това през заложната къща.

  25. 25 Профил на Про
    *****
    Неутрално

    Много разгорещени дебати!!! Честно, издразних се. Стига с това "такава ни е държавата" и безпочвена на този етап критика (критика заради критиката)!
    Ами нека да видим, чуем, разберем за първите реакции на реалните потребители, да съберем малко информация за анализиране (такси, бързина, удобство, предимства, недостатъци) и след това да даваме оценка и да правим изводи.

  26. 26 Профил на Марто
    Марто
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Как за 20 лева покупка се плащат 2 лева такса??? АКо си плащаш с телефона такси няма, ако си правиш превод през телефона таксите са на половина спрямо тези в банковия офис, плюс това, че не ти се налага да си плащаш за синя зона, да търсиш място за паркиране, да чакаш на опашка в банката - и е по-икономично и е по-удобно. Мтел не предлагат мобилно банкиране, това което имат те е плащане на 5 6 вида сметки през телефона, и за това трябва да ползваш уап, за което да си платиш естествено, отделно, че не може да си платиш в магазин, да си заредиш прима, да си платиш в метрото, да се качиш на трамвай, да си кушиш книга, да си откриеш депозит през телефона.... не стават) Днес не си от "Тримата глупаци", само, че утре ми се струва, че ще си показваш телефона и това което същите Трима глупаци са ти осигурили възможност да правиш...
    Отиваш веднъж в банката и не ти се налага да ходиш до офис на мобилен оператор, да посещаваш офис на банката, за да направиш превод, не ти се налага да висиш пред бутките за зареждане на карти за метро, не ти се налага да чакаш да ти пристигне фактурата за тока и да си я платиш след още 3 часа чакане на опашката пред офиса на ел. дружеството..

    www.bank.allianz.bg/mbanking
  27. 27 Профил на Атанас Шарков
    *****
    Неутрално

    До всички от форума!

    Благодаря на всички за коментарите и въпросите. Ще се опитаме да Ви дадем повече информация в бъдеще за да задоволим нуждата от информация за новите услуги. Мобилните плащания са ориентирани към потребителите търсещи повече удобство, лесна употреба и сигурност при електронни плащания от съществуващите канали за разплащания. Потребителя може да разчита на едно устройство - мобилен телефон за всички свои нужди. За своя е-сигурност всеки потребител получава безплатен е-подпис в своя Мобилен портфейл. Месечните такси за мобилното банкиране и мобилен портфейл общо ще бъдат по-малки от стойността на предоставения безплатен е-подпис на потребителя. По отношение на таксите за транзакции те със сигурност ще бъдат по изгодни както за потребителите така и за търговците поради възможностите за банките да съкратят своите разходи чрез отворената технологичната платформа на мрежата за електронни услуги. Сложно нещо, което осигурява проста ефективностна разходите за предлагането на новите услуги. С две думи банките и мобилните оператори получават безплатно необходимата технология за предлагане на услугите!
    До скоро!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #