Интернет задмина телевизията в рекламния сектор на Острова

Интернет задмина телевизията в рекламния сектор на Острова

Британската икономика стана първият значим пазар, който официално даде началото на тенденция за фокусиране на рекламодателите върху интернет пространството. Това става ясно от доклад на PricewaterhouseCoopers (PWC), който показва, че Островът е първият от световно значение, на който разходите за реклама в интернет изпреварват тези, насочени към телевизията, достигайки обем от 1.75 млрд. паунда за първото полугодие.
"Това е знаков момент", коментира Гай Филипсън, главен изпълнителен директор на Бюрото за интернет реклама във Великобритания. Целият пазар в страната се свива със 17% на годишна база, а този в мрежата успява да нарасне с 4%, което е и в основата на промяната в тенденциите. "Донякъде изненадващо, забавящата се икономика води до ускоряване на преориентирането към цифровите технологии. Логично продължителната промяна от традиционни форми на реклама към интернет се забързва, тъй като гарантира стабилна възвращаемост в период на нестабилност", заявява Ева Берг-Уинтърс, анализатор в PWC. Прогнозите на специалисти не изключват и значителен ръст на сегмента до 30% от целия пазар и годишна стойност от до 5 млрд. паунда годишно.
Разбивка на разходите за интернет реклама през първото полугодие показва, че основна част от нея е насочена към търсачките, прибиращи около 60% от приходите за периода. Насочената реклама взима дял от 22%, уточняват от в. "Телеграф". Двата сегмента отчитат ръст от съответно 6.8% и 10.6% на годишна база. Това увеличение донякъде подкопава резултатите на третия дял от разходите за интернет реклама във Великобритания - банерите на интернет сайтовете. Те отчитат спад от 5.2% спрямо същия период на 2008 г.
Знаковата промяна на пазара на Острова дава началото на нова тенденция в сектора, споделя Питър Скот, мениджър в местната маркетингова компания Engine Group, пред "Файненшъл таймс". Според експерта ситуацията едва ли ще се обърне с оглед на масовото преориентиране на потребители и производители към високите технологии. Не на това мнение обаче е Берг-Уинтърс от PWC. Според нея с началото на икономическото възстановяване и край на кризата телевизията може отново да се върне на челната позиция. Подобна смяна на водачеството обаче най-вероятно ще е за кратко, тъй като всички експерти признават нарастващия интерес към рекламата в интернет.
В глобален мащаб от маркетинговия гигант WPP предвиждат растеж на разходите за реклама в сегмента с 9% през настоящата година, а през 2010 г., сегментът ще отчете и двуцифрено увеличение от 11%. Според проучването секторът ще привлича 15% от разходите за реклама през следващата година. Според изследване на Carat глобалните разходи за реклама ще се свият 9.8% през 2009 г., което само подчертава значението на интернет сегмента.
Как се движат разходите за реклама на Острова (в %)

- Интернет - 23.5

- Телевизия - 21.9

- Печатни медии - 18.5

- Директни печатни медии - 11

- Поща - 11.5

- Външна - 4.8

- Други - 7.7

Източник: Бюрото за интернет реклама във Великобритания