Разходите за интернет реклама в САЩ падат с 5%

Разходите за интернет реклама в САЩ падат с 5%

Средствата за рекламa в интернет в САЩ са намалели с 5% на годишна база през първото полугодие на 2009 г. противно на характерния за световния пазар ръст в сегмента. Това става ясно от проучване на Interactive Advertising Bureau (IAB) и PricewaterhouseCoopers, според което общата сума за периода достига 10.9 млрд. долара при отчетени над 11.5 млрд. долара година по-рано.
Важна роля за регистрирания спад имат резултатите през периода април - юни. Разходите за интернет реклама достигат едва 5.432 млрд. долара, което е спад както на тримесечна, така и на годишна база, отчита проучването. Все пак този резултат остава втори най-силен за тримесечие в историята на статистиката, доказвайки, че цялостната тенденция е за засилване на сегмента в САЩ. Друга тенденция на пазара в САЩ е засилването на разходите за реклама в интернет търсачките. Въпреки свиването на сумарните разходи за периода, тези, насочени към портали като Google и Yahoo, растат с 3 пункта до 47%, продължавайки стабилния ход на увеличение през последните години.
Очакванията на IAB са тенденцията да се запази и в края на годната, като разходите за 2009 г. да са по-малко спрямо постигнатото през 2008 г. Прогнозите са сумата да надхвърли 22 млрд. долара при 23.5 млрд. долара година по-рано. "Намираме се в едни от най-тежките икономически условия от десетилетия насам. С подобряването на икономиката ние сме сигурни, че компаниите ще започнат да отделят все повече средства за достигане до потребителите чрез интернет, особено със засилването на значението му", смята Рандъл Ротенбърг, главен изпълнителен директор на IAB.
Преди седмица стана ясно, че разходите за интернет реклама във Великобритания са задминали за пръв път сумата, похарчена за телевизия през първото полугодие. По този начин икономиката на Острова се превърна в първия значим пазар, който стана свидетел на тази промяна. Сумата, похарчена за интернет реклама във Великобритания, все пак остана значително под тази в САЩ - едва 2.8 млрд. долара.
Въпреки свиването на американския пазар в сектора очакванията на анализатори за глобалното развитие на сегмента са оптимистични. Прогнозата на маркетинговата компания WPP е за ръст от 9% през 2009 г. и 11% през следващата година.