Версаче затвори магазините си в Япония
Джани Версаче затвори магазините си в Япония и ще преразгледа цялата си бизнес стратегия, тъй като търсенето на луксозни стоки в страната - втората по големина икономика в света, намалява.
"Бутиците на Версаче в Япония повече не представляват имиджа на нашия бранд и затова преценихме, че е по-полезно за компанията да ги закрие и да започнем на чисто", заяви във вторник Федерико Стайнер, говорител за "Версаче". Той отказа да коментира спекулациите за пълно оттегляне от страната.
Според интернет сайта на компанията в Япония има три фирмени магазина, съобщи агенция "Блумбърг".
"Версаче" влезе в далекоизточната държава през 1981 г. През декември друго голямо име в бранша - Moët Hennessy Louis Vuitton, обяви, че се отказва от плановете си да открие 12-етажен магазин на престижната търговска улица "Гинза" в Токио.
През 2008 г. "Версаче" е постигнала продажби от 1.6 млрд. йени, при положение че година по-рано те бяха за 4.1 млрд. йени. Японският пазар за вносни луксозни дрехи, чанти и аксесоари се е свил миналата година с 10% до 1.06 трилиона йени (11.9 млрд. долара). Прогнозите за тази година са още намаляване до 992.7 млрд. йени.