"Еврохолд" продаде "Авто Юнион център" за 27 млн. евро
Няколко месеца след като купи мажоритарен дял от "Авто Юнион" и оцени цялото дружеството на 10 млн. лв. евро, "Еврохолд България" продаде имот от него за 27.3 млн. евро, съобщиха от холдинга. Купувач на софийския бизнес комплекс "Авто Юнион център" е компанията за имоти Bluehouse LP, а след сделката "Еврохолд" ще остане там под наем. Bluehouse LP се занимава с инвестиции в имоти в Югоизточна Европа и чрез три фонда управлява активи за 320 млн. евро. В момента има инвестиции в над 20 офисни, жилищни и индустриални проекти, се посочва в съобщението на "Еврохолд".
С получените пари "Еврохолд" ще се погаси предсрочното кредит към Пиреос банк България на стойност 16.8 млн. евро., които "Авто Юнион" е използвал за построяването на сградата, обясни пред "Дневник" председателят на надзорния съвет на холдинга Асен Христов. Останалите 10.5 млн. евро ще се използват за инвестиции в застрахователния и лизинговия бизнес на групата, както и в продажбите на автомобили, се посочва в съобщението на компанията. Счетоводната печалба от сделката е 7 млн. евро.
Асен Христов посочи, че "Авто Юнион" е придобита за 10 млн. евро, а само за сградата получава над 27 млн. евро. Преди няколко месеца "Еврохолд" купи 80% от компанията за 8 млн. евро, след като преди това притежаваше 20 на сто от нея. Така холдингът стана собственик на "Булвария" - дилърът на "Опел" и "Шевролет" за Варна, дилърите на "Мазерати", ФИАТ, "Ланча", "Алфа Ромео" и "Мазда", както и на имоти в София и в морския град, сред които е и вече продаденият шоурум.
След сделката компанията беше преструктурирана, като бизнес центърът на бул. "Христофор Колумб" в София беше апортиран в създаденото тогава дружество "Авто Юнион център", което е с капитал от 40 млн. лв. и от петък е собственост на Bluehouse LP. Плановете са там да бъде първият в България голям мол за нови автомобили. Асен Христов заяви, че до завършването му остава да бъдат изградени още два шоурума.