"Плейстейшън 3" за първи път поведе пазара в САЩ
Конзолата за видеоигри на "Сони" (Sony) "Плейстейшън 3" (Playstation 3) успя за първи път да излезе начело по продажби на американския пазар през оказалия се повратен за индустрията септември. Това става ясно от проучване на компанията NPD, цитирано от Ройтерс. Изследването показва, че септември е успял да обърне и тенденцията в сектора, отчитайки ръст на годишна база, след като продажбите на устройства, аксесоари и софтуер спадаха през последните шест месеца.
След агресивна политика за сваляне на цените на игровите конзоли през летните месеци гигантите в сектора успяха да върнат потребителите на пазара и да изтрият част от негативните ефекти на кризата. Продажбите в бранша през септември достигат 1.28 млрд. долара, изкачвайки се с 1% на годишна база след месеци на двуцифрени спадове. "Ако не бяха намалили цените, това нямаше да стане", смята Едуард Уу, анализатор в Wedbush Morgan, говорил пред Ройтерс.
В края на август за най-новия модел на "Плейстейшън 3" бе обявена цена от 299 долара, като очакванията на експерти бяха за ръст на продажбите от поне 40%, като за септември положителната промяна се очакваше да е от 20%. Непосредствено след "Сони" и "Майкрософт" (Microsoft) предприе действия в отговор на новите пазарни тенденции. Компанията свали с 25% продажната цена на най-скъпия си продукт Xbox 360 Elite до 299 долара. От "Нинтендо" (Nintendo) реагираха последни и занижиха цената на Wii с 50 долара през септември. По данни, цитирани от Ройтерс, "Плейстейшън 3" стига първата позиция на пазара след ръст от 134% в продажбите на месечна база през септември. Продажбите на Wii растат с "едва" 67% за периода. Очакванията на експерти са тази нова тенденция да се установи на пазара през следващите месеци. Занижените цени, подобряващите се перспективи пред потребителите и очакваните нови заглавия през празниците трябва да подхранват нов ръст в сектора.