"Крайслер" и ФИАТ се ангажираха с дългосрочна интеграция

"Крайслер" и ФИАТ се ангажираха с дългосрочна интеграция

До 2014 г. 50% от автомобилите на "Крайслер" (Chrysler) ще бъдат произвеждани на базата на платформи на ФИАТ (FIAT), а 40% от американската продукция ще използва двигатели на италианското предприятие. Това е само част от плана на двете компании за следващите пет години, който заявява значителни амбиции, но не успя да спечели доверието на анализатори. Новият имидж на "Крайслер" включва фокус върху повишаването на ефективността, свиването на разходите, възвръщане на позициите отпреди кризата и навлизането на нови пазари. Главният изпълнителен директор на ФИАТ Серджо Марчионе успокои инвеститорите, че компанията вече не прахосва парични средства, а след края на банкрута даже трупа кеш. Плановете на италианския мениджър са компанията да излезе на печалба през 2011 г., а до 2014 г. да изплати и получените от Вашингтон помощи в размер на 12 млрд. долара. Голяма част от подкрепата на италианската компания ще дойде под формата на технологии, а в рамките на следващите пет години се очакват разработки на нови 12 модела.
След като "Дженерал мотърс" (General Motors) отказа продажба на европейските си подразделения на консорциум със силно руско участие, засегнатите страни продължиха с нападките. Руският премиер Владимир Путин заяви, че този ход символизира "презрителното" отношение на американските компании при бизнес отношенията им с европейски партньори. Служители в германски предприятия прекратиха работа в знак на протест, загатвайки, че обявените заплахи за масови стачни действия наистина са възможни. По неофициални данни GM ще съкрати приблизително 10 хил. души, но може да закрие с едно предприятие по-малко от "Магна". Очакванията са за по-тежко преструктуриране в Германия и съответно по-малка помощ от Берлин. Подкрепа на решението има от Испания, Великобритания и Полша, откъдето се очаква да дойде и основната финансова помощ за преустройството на "Опел".