Ръстът на туристите във ваканционните имоти е с 80%

През тази година има ръст от около 80% на туристите, които почиват във ваканционни комплекси по Черноморието. Това съобщи изпълнителният директор на "Алма тур" Любомир Панковски по време на дискусия, посветена на ваканционните имоти. Форумът е в рамките на конференцията "Balpec: В очакване на възстановяването", която се провежда в София.
Сериозно увеличение има на холандския пазар, от където започват да идват все повече младежки групи, същото важи за Финландия и Швеция. "Интересно е, че на руския пазар се наемат ваканционни апартаменти дългосрочно- за 1-2 месеца", каза още Панковски.
Очакванията му са, че тенденцията още повече ще се засили, ако low cost полетите на авиокомпании навлязнат по-масово в България.
Според инвеститори във ваканционни проекти и агенции за имоти през тази година продажбите са предимно на руския пазар, но и там преговорите са трудни. "Най-точният отговор на въпроса как продаваме имоти на руски клиенти е "ужасно трудно", съобщи маркетинг директорът на "Феърплей пропъртис" АДСИЦ Илия Комитов. Причината е, че в представите на клиентите България е евтина дестинация и е трудно да се преговаря за по-висока цена, коментира той.
"Руският клиент определено иска индивидуален подход", съобщи пък Даниела Стефанова от "PHL Invest". Според компаниите през тази година има интерес, както към високия, така и към ниския ценови клас.
Според инвеститорите трябва да се предприемат мерки за поправяне на грешките от последните години. "Независимо че казвахме много пъти къде са ни грешките, сега ги забравихме и продължаваме да правим нови", коментира управляващият партньор в "Simpli Bulgariа" Юлиан Георгиев. Според него "създаването на спа център в мазето и 10 метра басейн, не е създаването на среда", а в момента пазарът на ваканционни имоти има нужда точно от такава. "Главният въпрос е дали сме дестинация за тези, които не могат да отидат другаде, или за туристи, търсещи качествена услуга", каза още той.