Биг брадър за търга на магистрала Тракия

- Ценовата част на офертите ще бъде отворена след прегледа на техническата документация |
Изискванията към фирмите са да имат по 200 млн. лв. оборот през всяка от последните три години. Да са построили поне 35 км магистрала и пътища от първи и втори клас през последните пет години. Да представят план график за строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора, както и гаранция, че разполагат със собствени средства за началото на строителството. Дискриминационното условие да разполагат със собствени асфалтови бази, заради което бяха анулирани предишните търгове, е отпаднало, каза Плевнелиев. По думите му на тези изисквания отговаряли около десетина български компании, а заедно с чуждите Плевнелиев се надява около 15 фирми да подадат оферти. Крайният срок за подаване на предложенията е 11 януари. Срокът за построяването на отсечката е 25 месеца от подписването на договора. Планираните средства за изграждането й са 96 млн. евро.
Условията по търга ще бъдат публикувани в Официалния вестник на Европейския съюз и на сайта на Агенцията за обществените поръчки в понеделник, уточни Плевнелиев. Нито една фирма, която попита "Дневник", не пожела да коментира, преди да види публикувани условията. Министър Плевнелиев се надява до края на март или началото на април да има избран изпълнител, а строителството да започне на 3 май.
Търгът започва, без да са приключили отчуждителните процедури и без да има актуална оценка за въздействие на околната среда. Европейската комисия ни разреши да започнем процедурата без тази готовност, каза Плевнелиев. Търговете за другите две отсечки от магистрала "Тракия" - от Нова Загора до Ямбол и от Ямбол до Карнобат, ще бъдат обявени след 3-4 седмици, уточни Плевнелиев. Разчетите показват, че общо строителството на липсващите 115 км ще струва 350 млн. евро.