Почти половината чужди туристи са ползвали "ол инклузив" през лятото
48% от туристическите пакети, закупени от чужденци в България през това лято, са "ол инклузив", при които всичко е включено в цената. Това сочи традиционното изследване за летния сезон, изготвено по поръчка на вече закритата агенция по туризъм. През тази година то се провежда от компаниите "
Синовейт" и "Естат". За сравнение, през миналото лято от системата "ол инклузив" са се възползвали 23 на сто от чужденците*.

Според изследването през този сезон е ограничен делът на пакетите с включени допълнителни екскурзии, а туристите са намалили посещенията си на културни и спортни мероприятия, както и в заведения извън
базата за настаняване. Чужденците са давали средно 398 евро за туристически пакет за България, което с близо 80 евро по-малко от миналата година. Като цяло те са изхарчили средно 630 евро за цялата си почивка в страната.

За около 30% от чуждите туристи кризата е оказала влияние върху плановете им за почивка. Най-често те са търсили алтернативни форми на туризъм, по-евтини пакети, съкратили са престоя си или са пътували по-рядко, показва още проучването. 48 на сто от чужденците са почивали в България между 3 и 7 дни, а 39%- от 8 до 14 дни. Едва 3% са дошли за по-малко от два дни.
Сред основните фактори за избора на дестинация за лятото за чужденците са спокойната среда, добрата кухня и качественото обслужване. Преобладаващата част са съобщили, че са доволни от престоя си в България, а 19 на сто са заявили, че ще дойдат пак и през следващата година.
Междувременно проучването показва, че българите, които са прекарали летните си отпуски в страната, са изхарчили средно по 138 евро на човек или близо 3 пъти по-малко от чужденците. Половината от тях са си почивали в курортите между 3 и 7 дни, а 23%- до 2 дни. Изследването показва още, че българите планират почивката си сравнително късно. 35 на сто са взели решение за нея максимум седмица преди началото й, докато едва 5% са я планирали три месеца по-рано.
* през 2008 г. проучването за летния сезон е изготвено от компанията "Ноема", отново на база анкета сред туристи