Битката между кабелните и ефирните телевизии се разгорещява

Популярната телевизионна водеща Опра Уинфри обяви края на своето шоу. То ще спре да се излъчва в сегашния си формат през 2011 г., когато ще навърши 25 години в ефир. Новината беше широко отразена в медиите както заради огромната популярност на "Шоуто на Опра Уинфри", така и заради предстоящия дебют на Oprah Winfrey Network. Това ще е кабелна телевизия, която Уинфри ще управлява заедно с телевизионния оператор "Дискавъри" (собственик на едноименните документални канали).
Интересен поглед към новината предлага "Ню Йорк таймс". Вестникът напомня за ситуацията около една от водещите телевизионни мрежи в САЩ - NBC, която се готви да бъде погълната от кабелния оператор "Комкаст". Според анализаторите цената на сделката може да стигне и 30 млрд. долара, като сегашните собственици "Дженерал електрик" и "Вивенди" постепенно ще прехвърлят дяловете си на "Комкаст".
Изданието прави връзка с прехвърлянето на Уинфри от ефирната към кабелната телевизия като модел на бизнес и коментира, че е възможно традиционните телевизионни мрежи да се намират в повратен момент.
"Кабелните оператори получават добри приходи от абонаменти и това им позволява да финансират по-качествена продукция. Основният проблем за ефирната телевизия в момента е, че разчита само на приходи от реклама", обобщава анализаторът на "Барклис кепитъл" Антъни Диклементе.