"Метро" ще увеличава дела на собствените си марки

Компанията залага на шест основни бранда, насочени към ключовите й групи клиенти |
Веригата "Метро кеш енд кери" преподрежда досегашните си близо 60 собствени марки в шест ексклузивни бранда, ориентирани към ключовите групи клиенти. Това е същината на новата стратегия за собствените марки, която компанията представи в Дюселдорф във вторник. Шестте eксклузивни бранда са Aro, Fine Food, Horeca Select, H-Line, Rioba и Sigma.
Целта е делът на продажбите на собствените марки във веригата, който сега е средно 10% от оборота й, да достигне 20% до 2012 г. Дотогава сегашните 1800 продукта със собствени марки би трябвало да се увеличат до около 4000 и продажбите им да генерират оборот от 6 млрд. евро.
"С нашата нова стратегия за собствените марки се фокусираме дори повече върху специалните потребности на основните ни клиенти, каквито са хотелите и ресторантите, търговците на дребно и офисите. Нашето познаване и разбиране на техния бизнес ни помогна да развием портфолио от продукти с високо качество, ориентирани към потребителите и създадени според техните потребности", каза Франс Мюлер, генерален директор на Metro Cash&Carry International (MCC) и член на борда на директорите на Metro Group.
Мюлер обясни още, че новата стратегия за собствените марки е ключова за общата стратегия на компанията, която в последните години е със засилена ориентация върху потребностите на потребителите. Компанията фокусира асортимента си върху специфичните нужди на професионалните клиенти, предлага нови услуги, като например доставки до клиентите, финансови, мърчандайзингови и други консултантски услуги. Не на последно място MCC работи за оптимизирането на процесите по веригата на доставки, по отношение на сигурността на храните и др., така че да се осигурят възможно най-добрите цени на потребителите. Цените на собствените марки на МCC например ще са между 10 и 20% по-ниски от тези на аналогичните маркови продукти.
Собствените марки са сред приоритетите и на всички големи вериги, присъстващи на българския пазар. В допитване на "Дневник" от лятото сред големите играчи в сектора става ясно, че до края на годината те ще увеличат дела им. Така например веригата "Пикадили" очаква те да заемат 8% от асортимента й, а "Билла" ще продължи да допълва портфолиото от продукти "Клевър". От "Карфур" също планират увеличение на продуктите. По данни на института GfK през 2008 г. собствените марки заемат 3% от покупките на потребителите, което е двойно спрямо предходната година.
Марките на "Метро" Aro - базисни продукти от хранителния и нехранителния сектор, марката е насочена към търговците на дребно, хотели и ресторанти, офиси Fine Food - продукти от хранителния и нехранителния сектор, но от по-висок ценови клас Horeca Select - за професионалната кухня H-Line - за хотелско и ресторантьорско обзавеждане Rioba - за кафенета и барове Sigma - за офиси и администрацията |