"Метро" ще увеличава дела на собствените си марки

"Метро" ще увеличава дела на собствените си марки

"Метро" ще увеличава дела на собствените си марки
Компанията залага на шест основни бранда, насочени към ключовите й групи клиенти
Веригата "Метро кеш енд кери" преподрежда досегашните си близо 60 собствени марки в шест ексклузивни бранда, ориентирани към ключовите групи клиенти. Това е същината на новата стратегия за собствените марки, която компанията представи в Дюселдорф във вторник. Шестте eксклузивни бранда са Aro, Fine Food, Horeca Select, H-Line, Rioba и Sigma.
Целта е делът на продажбите на собствените марки във веригата, който сега е средно 10% от оборота й, да достигне 20% до 2012 г. Дотогава сегашните 1800 продукта със собствени марки би трябвало да се увеличат до около 4000 и продажбите им да генерират оборот от 6 млрд. евро.
"С нашата нова стратегия за собствените марки се фокусираме дори повече върху специалните потребности на основните ни клиенти, каквито са хотелите и ресторантите, търговците на дребно и офисите. Нашето познаване и разбиране на техния бизнес ни помогна да развием портфолио от продукти с високо качество, ориентирани към потребителите и създадени според техните потребности", каза Франс Мюлер, генерален директор на Metro Cash&Carry International (MCC) и член на борда на директорите на Metro Group.
Мюлер обясни още, че новата стратегия за собствените марки е ключова за общата стратегия на компанията, която в последните години е със засилена ориентация върху потребностите на потребителите. Компанията фокусира асортимента си върху специфичните нужди на професионалните клиенти, предлага нови услуги, като например доставки до клиентите, финансови, мърчандайзингови и други консултантски услуги. Не на последно място MCC работи за оптимизирането на процесите по веригата на доставки, по отношение на сигурността на храните и др., така че да се осигурят възможно най-добрите цени на потребителите. Цените на собствените марки на МCC например ще са между 10 и 20% по-ниски от тези на аналогичните маркови продукти.
Собствените марки са сред приоритетите и на всички големи вериги, присъстващи на българския пазар. В допитване на "Дневник" от лятото сред големите играчи в сектора става ясно, че до края на годината те ще увеличат дела им. Така например веригата "Пикадили" очаква те да заемат 8% от асортимента й, а "Билла" ще продължи да допълва портфолиото от продукти "Клевър". От "Карфур" също планират увеличение на продуктите. По данни на института GfK през 2008 г. собствените марки заемат 3% от покупките на потребителите, което е двойно спрямо предходната година.
Марките на "Метро"

Aro - базисни продукти от хранителния и нехранителния сектор, марката е насочена към търговците на дребно, хотели и ресторанти, офиси

Fine Food - продукти от хранителния и нехранителния сектор, но от по-висок ценови клас

Horeca Select - за професионалната кухня

H-Line - за хотелско и ресторантьорско обзавеждане

Rioba - за кафенета и барове

Sigma - за офиси и администрацията