Гаранция срещу дъмпинг в условията на строежа на "Тракия"

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тракия през крив макарон
    *****
    Неутрално

    "Когато комисията установи, че офертата на участник е с необичайно ниска цена поради получена държавна помощ, чието законово основание е невъзможно да бъде доказано в срок от 3 дни, комисията може да предложи офертата да се отхвърли и участникът да се отстрани, е посочено в условията."

    >>> Поредното доказателство, че не знаем да си правим сметката. За какво се строи магистралата? А. за да я ползват пътуващите Б. за да се завърти оборотец на европейската строителна индустрия. Отговорът разбира се е А. Това, че някой е бутнал рушвет на своето правителство, за да строи на българите без пари, може само да ни радва. С парите, предвидени за 1 магистрала, ще направим две. А и с такива клаузи, помнете ми думата, ни чакат само обжалвания по 10-15 години. Иди доказвай, че имало държавна помощ. Как ще я докажеш, с изрезка от някой вестник или може би ДАНС ще изнамери доказателства?

  2. 2 Профил на Турските фирми
    *****
    Неутрално

    № 1 да не се прави на ощипан. Досега практиката беше турски фирми да печелят строителните търгове с ниски оферти поради държавна помощ. Всъщност това си е инвазия на Турция. Но там е работата, че след това цената нарастваше шокиращо и правителствата на Кобурготски и Станишев безропотно плащаха. Така турските фирми /всъщност Турция/ вземаха преобладаващия пай от евросредствата за инфраструкура.

  3. 3 Профил на Тракия през крив макарон
    *****
    Неутрално

    Ниската цена няма нищо общо с нарастването на цената в последствие. Може да е скандално висока и въпреки това пак да се окаже малко. Примерно на Дунав мост 2 е точно така. Хем 2 години назад в графика, хем още с откриването на строителната площадка, преди да са изляли и 1 кубик бетон, обявиха че ще "гъзят" България за още пари. Въведоха абсурдни изисквания за оборот и референции, уж за да "останат само квалитетни играчи". КЗабраниха даже да се ползват над 30% български подизпълнители. Мярка срещу лошите, които печелят, а после викат българи да им работят. И същите българи, които на търга са дали цената Х, изведнъж се навиват да работят на три до 20 (двайсет) пъти по-ниски цени! Ми да ги бяхте дали на търга бе, алаковци! Не двайсе, два да бяхте дали и щяхте да отвеете останалите!

  4. 4 Профил на Bарна
    *****
    Неутрално

    Отново бъртвежи, подобни на воя на циментовия картел срещу шествалентния турски цимент

  5. 5 Профил на greenhrast СУПЕР
    greenhrast
    Рейтинг: 853 Весело

    Магистралите "са съоръжения, които дават възможност на едни хора да се придвижват страшно бързо от точка А до точка Б, докато други хора се придвижват страшно бързо от точка Б до точка А. Хората, живеещи в точка В, която е разположена точно между двете, често си задават въпроса какво й е толкоз хубавото на точка А, че толкова много хора от точка Б горят от желание да отидат там, и какво й е пък толкоз хубавото на точка Б, че толкова много хора от точка А горят от желание да отидат там. Често им се дощява хората най-сетне и веднъж завинаги да решат къде по дяволите искат да бъдат."

  6. 6 Профил на Ха ха
    *****
    Неутрално

    До коментар [#3] от "Тракия през крив макарон":

    Човече, ако цената ще нараства щокиращо по добре е да го прави от по-ниска база. Ако пък няма да се допуска нарастване на цената, не разбирам защо се дърпаме да е по-ниска. Всъщност знам защо се дърпаме.

  7. 7 Профил на Строител
    *****
    Неутрално

    "Има трудно изпълними изисквания в тръжната документация", каза представител на чужда фирма, поред него технически трудно е да се съберат от всичките управители и прокуристи на дружеството, които за големите компании са над 200, декларациите за конфликт на интереси.

    ***** Хехехехе ми това е нищо бе, ако това ви се вижда трудно, направо се отказвайте. Тепърва ако спечелите, ще има да се запознаете с държавата, в която соцът и ориенталската мудност са се споили в железен съюз. За всеки самосвал ще ви се иска табела "превоз за собствена сметка". За всяка баничарка с работници: табелка "случаен превоз". за всяка празна баничарка: таблека "за гараж" или "за зареждане с антифриз". На всеки банков ордер за теглене на пари в брой има 5 подписа и 4 печата - опълномощено лице, наредил парите, получил сумата, контролен подпис и на гърба "Сумата не е за заплати - подпис, дата и печат". За даване, теглене, броене и пипане на суми над 5 хиляди лева се попълва декларация по Закона за мерките срещу изпиране на пари. За ДДС ревизии не сте и чували, но попадне ли ДДС в държавата, повече няма да си го видите. Изобщо посланието на българската държава спрямо бизнеса е девизът на на майор Газдов от лагера в Ловеч: "Гърч, гърч и само гърч!"

  8. 8 Профил на Тръжник
    *****
    Неутрално

    Този "добър" договор, при който всички рискове се носят от Строителя е всъщност един "много скъп" договор в който Строителят си е начислил рисковата премия за всички рискове за които отговаря.

    Според администрацията професионалният строител на магистрали трябва да е или добре информиран иманяр или да се грижи за културното наследство с булдозери и багери.

    За претенциите на собствениците на неотчуждени имоти - да си имат вериги и бухалки.

  9. 9 Профил на Boixos Nois
    Boixos Nois
    Рейтинг: 775 Весело

    За трети пореден път балерините от Реал Мадрид покорно клекнаха пред каталунските требълшампиони за поредното фелацио

    http://www.facebook.com/F.K.BARCELONA
  10. 10 Профил на y.yon
    *****
    Неутрално

    Ако не беше българската простотия, както каза Царят на конгреса на НДСВ, до сега да я бяхме направили магистралата Тракия и да сме забравили!

  11. 11 Профил на ввв
    *****
    Неутрално

    Не зная за България,но в САЩ не са много розви нещата


    Кратък обзор на състоянието на американската икономика от Голдман Сакс

    http://wallstreet.blog.bg/biznes/2009/11/30/kratyk-obzor-na-systoianieto-na-amerikanskata-ikonomika-ot-goldman-saks.445641

  12. 12 Профил на Ха, ха
    *****
    Весело

    Тази грижа на гербавите чиновници, да не би да излезе много евтина магистралата, може лесно да отпадне. Да се обадят на царя, да ги свърже с едни португалски изпълнители.
    А опитите на Станишевото правителство да се бори с дъмпинга поръчвайки скъпо, се оказаха незаслужено очернени.

  13. 13 Профил на Някой си
    *****
    Неутрално

    ввв - за какво е статията бе тъпунгер? Ти можеш ли да четеш? Какво ни занимаваш тук със писанията на Голдмън?

  14. 14 Профил на Весел вълк
    *****
    Весело

    До коментар [#10] от "y.yon":


    Прав си! Ако не беше българската простотия, нямаше да извикаме Царя и да го дарим щедро с половин България, а щяхме да си построим магистралата и да сме забравили.

  15. 15 Профил на Противник на магистралите
    *****
    Неутрално

    Все един ден магистралата ще стане!
    Само че,
    Като ни сложат ТАКСА, София-Провдив - 30 лв.
    София- Бургас - 50 лв.
    Винетка - годишна - 200 лв.
    Гражданска отговорност, европейска - 600 лв.
    ТОГАВА ЩЕ ВИДИМ, КОЛКО И КОИ ОТ НАС ЩЕ СЕ ДВИЖАТ ПО МАГИСТРАЛАТА!
    ЩЕ "НАТОВАРИМ" СТАРИЯ ПЪТ.
    ТАКА, ЧЕ, ДА ГО РЕМОНТИРАТ ОВРЕМЕ, ПРЕДИ ДА СТАНЕ МАГИСТРАЛАТА!

  16. 16 Профил на МАГИСТРАЛКА
    *****
    Неутрално

    "ПЪТ ЩЕ СЕ ПРОКАРА, ДРУЖЕ ТУКА,
    НОВ ПЪТ В ТЕЗИ КАНАРИ"

  17. 17 Профил на Клиент
    *****
    Любопитно

    При строежа на магистралата, да се предвидят "сушинки" за магистралните труженички!

  18. 18 Профил на светла
    *****
    Неутрално

    Днес чета, че Сърбия щяла да инвестира над 5 милиарда евро в инфраструктура до 2012 година. А ние една магистрала не можем да построим, а само за далавери мислим.


    -----------------------------------------
    www.renebu.com
    Българската социална мрежа за недвижими имоти

  19. 19 Профил на craghack
    *****
    Неутрално

    Търгът за магистралата е правен от хора, които са строили, но са строили жилищни сгради и молове. Там предложеният проект на договор е изпълним. Имаш площ от няколко декара, биеш едни сонди и виждаш какво е положението. Съответно преценяваш си възможният риск и действаш. Тук имаме линеен обект дълъг 31 километра. Проекта по думите на хора участвали в изготвянето му е меко казано неточен. Ще се налага препроектиране. Същевременно предпроектните проучвания са правени през 1991 година, а проекта през 2003. От тогава е изтекла доста вода, ако ме разбирате
    Та така. Нито си правил проекта, нито имаш възможност да провериш доколко е акуратен, но трябва да предвидиш всички рискове, защото те са 95 процента за теб. Хитро. Обаче такъв обект по този начин не се прави.
    Защо? Ами защото такива условия са практически неизпълними. Да не говорим, че има възможност да спечели фантомна фирма, която да изтегли 20-тина процента от парите за обекта и да се изгуби в небитието. За това хич не са помислили господата министри, които са строили само високо строителство Хем няма да имаме магистрала, хем и парите ще са отишли
    И трето. При договорите от край време съществуват две страни, които са относително равнопоставени. Няма филм при който 95 процента от риска да е за изпълнителя и същевременно стойността на обекта да е ниска. Нещата са или, или. Средно положение няма. Или носиш всички рискове, но на нереално висока цена, или поделяш рисковете с насрещната страна. Тогава можеш да очакваш прилична цена. Тук хич не засягам въпросът за неприключилите отчуждителни процедури, за това че в момента на трасето на магистралата хората са си насадили нивите, че никой не може да ти гарантира, че разрешенията за строеж ще се издадат в срок и т.н. и т.н. И тогава ще се започнат едни безкрайни срещи тет а тет с министри и чиновници и ще започне една безкрайна размяна на едни пликове, а министърът ще стане един много богат човек

  20. 20 Профил на Вилко
    Вилко
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Искам да повдигна въпроса за цената ,която плащат на подизпълнителите на магистралата. Цената , която дават е нереална 0.08 стотинки на тон/километър , с тази цена не можеш да покриеш разходи и трябва да доплатиш от собствения си джоб, камоли да спечелиш нещо. На всичкото отгоре се пускат фактури които не се плащат , а в/у стойноста и трябва да плащаш ДДС. Кога цената за дадена услуга ще бъде реална като в западна европа , защото тези ниси цени са нереални.
    Пътя за Никопол вече е отворен , а нито една фирма подиспълнител не и е исплатено дължимото и никои незнае кога и дали ще си получи парите.
    Моля журналист от вашата медия ако може да повдигне вупроса на най-високо ниво, защото ни омръзна от празни приказки, тоест нещата си продължават по стария начин.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #