За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
Неутрално"Когато комисията установи, че офертата на участник е с необичайно ниска цена поради получена държавна помощ, чието законово основание е невъзможно да бъде доказано в срок от 3 дни, комисията може да предложи офертата да се отхвърли и участникът да се отстрани, е посочено в условията."
>>> Поредното доказателство, че не знаем да си правим сметката. За какво се строи магистралата? А. за да я ползват пътуващите Б. за да се завърти оборотец на европейската строителна индустрия. Отговорът разбира се е А. Това, че някой е бутнал рушвет на своето правителство, за да строи на българите без пари, може само да ни радва. С парите, предвидени за 1 магистрала, ще направим две. А и с такива клаузи, помнете ми думата, ни чакат само обжалвания по 10-15 години. Иди доказвай, че имало държавна помощ. Как ще я докажеш, с изрезка от някой вестник или може би ДАНС ще изнамери доказателства?
*****
Неутрално№ 1 да не се прави на ощипан. Досега практиката беше турски фирми да печелят строителните търгове с ниски оферти поради държавна помощ. Всъщност това си е инвазия на Турция. Но там е работата, че след това цената нарастваше шокиращо и правителствата на Кобурготски и Станишев безропотно плащаха. Така турските фирми /всъщност Турция/ вземаха преобладаващия пай от евросредствата за инфраструкура.
*****
НеутралноНиската цена няма нищо общо с нарастването на цената в последствие. Може да е скандално висока и въпреки това пак да се окаже малко. Примерно на Дунав мост 2 е точно така. Хем 2 години назад в графика, хем още с откриването на строителната площадка, преди да са изляли и 1 кубик бетон, обявиха че ще "гъзят" България за още пари. Въведоха абсурдни изисквания за оборот и референции, уж за да "останат само квалитетни играчи". КЗабраниха даже да се ползват над 30% български подизпълнители. Мярка срещу лошите, които печелят, а после викат българи да им работят. И същите българи, които на търга са дали цената Х, изведнъж се навиват да работят на три до 20 (двайсет) пъти по-ниски цени! Ми да ги бяхте дали на търга бе, алаковци! Не двайсе, два да бяхте дали и щяхте да отвеете останалите!
*****
НеутралноОтново бъртвежи, подобни на воя на циментовия картел срещу шествалентния турски цимент
greenhrast
Рейтинг: 853 ВеселоМагистралите "са съоръжения, които дават възможност на едни хора да се придвижват страшно бързо от точка А до точка Б, докато други хора се придвижват страшно бързо от точка Б до точка А. Хората, живеещи в точка В, която е разположена точно между двете, често си задават въпроса какво й е толкоз хубавото на точка А, че толкова много хора от точка Б горят от желание да отидат там, и какво й е пък толкоз хубавото на точка Б, че толкова много хора от точка А горят от желание да отидат там. Често им се дощява хората най-сетне и веднъж завинаги да решат къде по дяволите искат да бъдат."
*****
НеутралноДо коментар [#3] от "Тракия през крив макарон":
Всъщност знам защо се дърпаме.
Човече, ако цената ще нараства щокиращо по добре е да го прави от по-ниска база. Ако пък няма да се допуска нарастване на цената, не разбирам защо се дърпаме да е по-ниска.
*****
Неутрално"Има трудно изпълними изисквания в тръжната документация", каза представител на чужда фирма, поред него технически трудно е да се съберат от всичките управители и прокуристи на дружеството, които за големите компании са над 200, декларациите за конфликт на интереси.
***** Хехехехе ми това е нищо бе, ако това ви се вижда трудно, направо се отказвайте. Тепърва ако спечелите, ще има да се запознаете с държавата, в която соцът и ориенталската мудност са се споили в железен съюз. За всеки самосвал ще ви се иска табела "превоз за собствена сметка". За всяка баничарка с работници: табелка "случаен превоз". за всяка празна баничарка: таблека "за гараж" или "за зареждане с антифриз". На всеки банков ордер за теглене на пари в брой има 5 подписа и 4 печата - опълномощено лице, наредил парите, получил сумата, контролен подпис и на гърба "Сумата не е за заплати - подпис, дата и печат". За даване, теглене, броене и пипане на суми над 5 хиляди лева се попълва декларация по Закона за мерките срещу изпиране на пари. За ДДС ревизии не сте и чували, но попадне ли ДДС в държавата, повече няма да си го видите. Изобщо посланието на българската държава спрямо бизнеса е девизът на на майор Газдов от лагера в Ловеч: "Гърч, гърч и само гърч!"
*****
НеутралноТози "добър" договор, при който всички рискове се носят от Строителя е всъщност един "много скъп" договор в който Строителят си е начислил рисковата премия за всички рискове за които отговаря.
Според администрацията професионалният строител на магистрали трябва да е или добре информиран иманяр или да се грижи за културното наследство с булдозери и багери.
За претенциите на собствениците на неотчуждени имоти - да си имат вериги и бухалки.
Boixos Nois
Рейтинг: 775 ВеселоЗа трети пореден път балерините от Реал Мадрид покорно клекнаха пред каталунските требълшампиони за поредното фелацио
http://www.facebook.com/F.K.BARCELONA*****
НеутралноАко не беше българската простотия, както каза Царят на конгреса на НДСВ, до сега да я бяхме направили магистралата Тракия и да сме забравили!
*****
НеутралноНе зная за България,но в САЩ не са много розви нещата
-obzor-na-systoianieto-na-amerikanskata-ikonomika- ot-goldman-saks.445641
Кратък обзор на състоянието на американската икономика от Голдман Сакс
http://wallstreet.blog.bg/biznes/2009/11/30/kratyk
*****
ВеселоТази грижа на гербавите чиновници, да не би да излезе много евтина магистралата, може лесно да отпадне. Да се обадят на царя, да ги свърже с едни португалски изпълнители.
А опитите на Станишевото правителство да се бори с дъмпинга поръчвайки скъпо, се оказаха незаслужено очернени.
*****
Неутралноввв - за какво е статията бе тъпунгер? Ти можеш ли да четеш? Какво ни занимаваш тук със писанията на Голдмън?
*****
ВеселоДо коментар [#10] от "y.yon":
Прав си! Ако не беше българската простотия, нямаше да извикаме Царя и да го дарим щедро с половин България, а щяхме да си построим магистралата и да сме забравили.
*****
НеутралноВсе един ден магистралата ще стане!
Само че,
Като ни сложат ТАКСА, София-Провдив - 30 лв.
София- Бургас - 50 лв.
Винетка - годишна - 200 лв.
Гражданска отговорност, европейска - 600 лв.
ТОГАВА ЩЕ ВИДИМ, КОЛКО И КОИ ОТ НАС ЩЕ СЕ ДВИЖАТ ПО МАГИСТРАЛАТА!
ЩЕ "НАТОВАРИМ" СТАРИЯ ПЪТ.
ТАКА, ЧЕ, ДА ГО РЕМОНТИРАТ ОВРЕМЕ, ПРЕДИ ДА СТАНЕ МАГИСТРАЛАТА!
*****
Неутрално"ПЪТ ЩЕ СЕ ПРОКАРА, ДРУЖЕ ТУКА,
НОВ ПЪТ В ТЕЗИ КАНАРИ"
*****
ЛюбопитноПри строежа на магистралата, да се предвидят "сушинки" за магистралните труженички!
*****
НеутралноДнес чета, че Сърбия щяла да инвестира над 5 милиарда евро в инфраструктура до 2012 година. А ние една магистрала не можем да построим, а само за далавери мислим.
-----------------------------------------
www.renebu.com
Българската социална мрежа за недвижими имоти
*****
НеутралноТъргът за магистралата е правен от хора, които са строили, но са строили жилищни сгради и молове. Там предложеният проект на договор е изпълним. Имаш площ от няколко декара, биеш едни сонди и виждаш какво е положението. Съответно преценяваш си възможният риск и действаш. Тук имаме линеен обект дълъг 31 километра. Проекта по думите на хора участвали в изготвянето му е меко казано неточен. Ще се налага препроектиране. Същевременно предпроектните проучвания са правени през 1991 година, а проекта през 2003. От тогава е изтекла доста вода, ако ме разбирате
Хем няма да имаме магистрала, хем и парите ще са отишли
Та така. Нито си правил проекта, нито имаш възможност да провериш доколко е акуратен, но трябва да предвидиш всички рискове, защото те са 95 процента за теб. Хитро. Обаче такъв обект по този начин не се прави.
Защо? Ами защото такива условия са практически неизпълними. Да не говорим, че има възможност да спечели фантомна фирма, която да изтегли 20-тина процента от парите за обекта и да се изгуби в небитието. За това хич не са помислили господата министри, които са строили само високо строителство
И трето. При договорите от край време съществуват две страни, които са относително равнопоставени. Няма филм при който 95 процента от риска да е за изпълнителя и същевременно стойността на обекта да е ниска. Нещата са или, или. Средно положение няма. Или носиш всички рискове, но на нереално висока цена, или поделяш рисковете с насрещната страна. Тогава можеш да очакваш прилична цена. Тук хич не засягам въпросът за неприключилите отчуждителни процедури, за това че в момента на трасето на магистралата хората са си насадили нивите, че никой не може да ти гарантира, че разрешенията за строеж ще се издадат в срок и т.н. и т.н. И тогава ще се започнат едни безкрайни срещи тет а тет с министри и чиновници и ще започне една безкрайна размяна на едни пликове, а министърът ще стане един много богат човек
Вилко
Рейтинг: 8 ЛюбопитноИскам да повдигна въпроса за цената ,която плащат на подизпълнителите на магистралата. Цената , която дават е нереална 0.08 стотинки на тон/километър , с тази цена не можеш да покриеш разходи и трябва да доплатиш от собствения си джоб, камоли да спечелиш нещо. На всичкото отгоре се пускат фактури които не се плащат , а в/у стойноста и трябва да плащаш ДДС. Кога цената за дадена услуга ще бъде реална като в западна европа , защото тези ниси цени са нереални.
Пътя за Никопол вече е отворен , а нито една фирма подиспълнител не и е исплатено дължимото и никои незнае кога и дали ще си получи парите.
Моля журналист от вашата медия ако може да повдигне вупроса на най-високо ниво, защото ни омръзна от празни приказки, тоест нещата си продължават по стария начин.