Американците харчат по-малко за Коледа от миналата година

Американците харчат по-малко за Коледа от миналата година

Американците харчат по-малко за Коледа от миналата година
Дневник
Средно по 343 долара е похарчил всеки американец, който през почивните дни е пазарувал в големите търговски вериги или интернет магазини. Броят на пазаруващите се е увеличил спрямо миналата година, но като цяло разходите за покупка на коледни подаръци са намалели.
Това показва статистиката на Националната федерация на търговците (NRF), която беше публикувана късно в неделя. Предварителните данни показват, че в първите три дни от коледния сезон за търговците са генерирани продажби за около 41.2 млрд. долара, което е слаб ръст спрямо предходната година.
Покупки в търговските центрове и интернет магазините са направили 195 млн. души - с 13.3% повече от миналата година. За сметка на това обаче средните разходи на глава са паднали с близо 8%.
И тази година най-посещавани са били търговските центрове - почти половината американци са се отбили в поне един от тях. Почти 29% от покупките са направени в мрежата. Днес официално започва и коледният сезон за интернет магазините, познат като "киберпонеделник".
Според статистиката на NRF американците масово са се възползвали от коледните промоции, които се предлагат от търговците. Над 32% от купувачите са чакали пред търговските обекти още в 5 часа сутринта в петък, за да могат да купят изгодно стоки, преди да са свършили. От NRF дори твърдят, че някои купувачи са се наредили да чакат още в четвъртък вечерта. И тази година най-търсените стоки са били дрехите, книгите и играчките.
Тези данни са резултатите от проучване, направено от агенция BIGresearch. За целта са aнкетирани почти 5000 американци, посочват от NRF в сайта на организацията.
Традиционно коледният сезон е най-доходоносният период в годината за търговските вериги. Обикновено тогава компаниите предлагат отстъпки по някои стоки, за да привлекат повече клиенти.