Чужденците са най-недоволни от недвижимите си имоти в българските курорти

Една трета от жалбите, които са подали чужденци при проблеми при пребиваването им в български курорти, от началото на годината са свързани с проблеми с недвижими имоти. Това съобщиха на семинар в София от българския клон на Европейския потребителски център. Най-много жалби са подадени от aнгличани и ирландци, които са и най-голямата група чужденци, собственици на имоти в България.
28% от жалбите на чужденците са свързани с проблеми с транспорта, като най-често това са изгубени багажи и забавени или отменени полети, съобщават още от институцията. 30% от жалбите, постъпили в центъра, пък са свързани с нелоялни търговски практики. Най-често това е подвеждаща реклама за продукт или услуга.
Според данните преобладаващата част от българите са подали жалби за проблеми с транспорта. Това са сторили 76 на сто от хората. От потребителския център съобщават, че процентът през тази година е толкова висок заради фалита на словашкия нискотарифен превозвач Sky Europe през октомври.
Близо 13% от българите се оплакват от нелоялни търговски практики, а 11% - от проблеми при посещенията на хотели и ресторанти.
От българския клон на Европейския потребителски център съобщават, че от началото на годината досега са били обработени 326 жалби. Преобладаващата част от тях са постъпили от българи.