ZenithOptimedia: Глобалният рекламен пазар ще започне да расте през 2010 г.

ZenithOptimedia: Глобалният рекламен пазар ще започне да расте през 2010 г.

Глобалният рекламен пазар се стабилизира и ще започне да расте през следващата година. Това заявиха медийната агенция ZenithOptimedia и компанията за проучвания Magna Global, цитирани от "Блумбърг". Компаниите обосновават очакванията си с наближаващия край на глобалната рецесия.
Разходите за реклама ще се увеличат с 0.9% до 447.7 млрд. долара през следващата година след спад от 10% през настоящата, прогнозира ZenithOptimedia. Компанията е собственост на Publicis Groupe SA. Magna на свой ред очаква приходите от реклама да се повишат с 6% през следващата година.
ZenithOptimedia, която повиши очакванията си за индустрията за пръв път за последните 18 месеца, заяви, че пълното възстановяване ще се забави.
"Очакваме пазарът да продължи да се стабилизира, тъй като корпоративното и бизнес доверието се увеличават", каза ZenithOptimedia.
"След период на огромна несигурност, дълбоката рецесия от 2008-2009 г. започна да отшумява в много части на света. Тя обаче остави дълбока следа и последиците от нея ще се усещат още дълго време", според Magna. Компанията очаква приходите от реклама да се увеличават с по 5% на година до 2015 г.
Интернет рекламата е единствената, която отчете ръст през изминалата година, каза ZenithOptimedia. Според компанията  покачването за 2009 г. се  равнява на цели 9.5%, а очакванията й са за ръст от около 13% през следващата година. Интернет ще стане втората  по големина рекламна среда до средата на следващото десетилетие, прогнозира медийната агенция.