РБК daily: Строителството на Бургас - Александруполис може да се отложи

РБК daily: Строителството на Бургас - Александруполис може да се отложи

Строителството на нефтопровода остава за неопределеното бъдеще  засега
Дневник
Строителството на нефтопровода остава за неопределеното бъдеще засега
Под заглавие "България тормози тръбата" руският бизнес ежедневник РБК Daily публикува статия за начина, по който ще се отрази новата екооценка на нефтопровода "Бургас - Александруполис. Изданието пише, че строителството на тръбата може да бъде отложено. Страната ще реши дали да участва в проекта Бургас - Александруполис след като бъде оценено влиянието му върху околната среда, се казва в статията. РБК се позовава на българския премиер Бойко Борисов.
По думите му екоизследването може да отнеме до половин година. Руски експерти не изключват възможността София да "погребе" нефтопровода с разрешение на Русия, за която все по-изгоден става алтернативният нефтопровод Самсун - Джейлан.
От компанията - оператор на проекта TransBalkan Pipeline, са отказали коментар на РБК, с думите, че проектът ще бъде обсъждан на започналата днес българо-руска междуправителствена комисия. Изданието пише още, че действащото от юли българско правителство вече неведнъж е заявявало необходимостта да бъде преразгледана ролята на София в големите енергийни проекти с руско участие, в частност строителството на нефтопровода Бургас-Александруполис, газапровода "Южен поток" и АЕЦ "Белене".
"Към момента строителството на тръбата може да бъде отложено най-малко за половин година", коментира пред изданието консултантът на "2К Аудит - Деловые консультации" Александър Щок. Екооценката може окончателно "да погребе" проекта, макар, че той е изгоден за България, коментира още експертът. Според него дори транзитният тръбопровод е допълнителен доход за страната.
"Ако се съди по всичко, подобна постъпка би била не толкова в интерес на България. Руските нефтопроизводители активно проучват други маршрути за заобикаляне на протоците Босфора и Дарданелите - турският нефтопровод Самсун - Джейхан", коментира експертът. Двата маршрута едновременно в момента не са необходими на Русия, пише още РБК.
Не е изключено България да "погребе" Бургас - Александруполис с одобрението на Москва, която трябва да се откаже от един от двата проекта, без да наруши имиджа си. В същото време Русия разглежда възможността за предоставяне на кредит на България, което едва ли говори за напрежение в отношенията между страните, казва още Александър Щок.