"Русенска корабостроителница" построи първия си съд с товаровместимост 8 хил. тона

"Русенска корабостроителница" за пръв път построи сухотоварен кораб, който е с товаровместимост 8 хиляди тона, съобщиха от там. Компанията изпрати днес за ходови изпитания във Варна плавателният съд "Меридиан", направен по поръчка на групата холандски параходства "Scheepvaartbedrijf Schot" C.V.
В момента в лимана на корабостроителницата се достроява на вода втори кораб от същата серия, а в цеховите се извършва монтажа на още два съда от поръчка на общо шест съда за "Scheepvaartbedrijf Schot" C.V. Чуждестранните корабособственици с интерес наблюдават прохождането на осемхилядниците и вече има опция за договор за други 4 подобни сухотоварни съда, твърдят от компанията - производител.
Според информацията от русенското дружество производството на такъв кораб е сериозна стъпка напред за българската промишленост. Успехът е двойно по-голям, защото строителството се извърши в хода на финансова криза с всички произтичащи от този факт трудности, информираха още от "Русенска корабостроителница", която неотдавна имаше проблеми с разплащанията към работниците.
Досега обичайно изработваните в Русе корабите бяха между 4 и 5 хиляди тона дедуeйт. Сухотоварният "Меридиан"" е с неограничен район на плаване и отговаря на изискванията на Германски Лойд.
Инвестицията за приспособяване на хелинга за строителството на плавателни съдове от този клас е на стойност 2 млн. евро, информираха от дружеството. Проектът на новия кораб е изготвен изцяло от Техническия отдел на "Русенска корабостроителница" и струва около 1 млн. евро.
На европейския пазар за нови кораби търсенето на осемхилядници запазва стабилни тенденции, за разлика от голямо тонажните, тъй като те не зависят от световната криза – за тях не е необходимо да се осигуряват обемни товари в двете посоки, които все повече липсват; имат ниски експлоатационни разходи и могат да оперират във всички морски басейни.
Сухотоварнят "Meridiaan" е с неограничен район на плаване и отговаря на изискванията на Германски Лойд. Той се отправи на първото си плаване в 7.30 часа, а малко преди 12 часа беше отворен Дунав мост, за да премине големия кораб.
Б. а Конструкцията на Дунав мост позволява той да се разтваря и вдига посредата, така че да преминат кораби, които са по-високи от обичайното разстояние от нивото на реката до самото мостово съоръжение.