По-дълги намаления и допълнителни подаръци

За да раздвижат продажбите около коледните празници, голяма част от компаниите са заложили на по-ниските цени и промоциите, при които към покупката на даден продукт се предлага допълнителен бонус. Част от магазините за дрехи пък се опитват да удължат коледния сезон, пускайки по-рано от обикновеното своите промоции. От веригата за облекла LPP съобщиха, че през тази година са стартирали коледните намаления още през ноември. Подобна стратегия е приложила и компанията Sprider, която предлага отделни артикули от колекциите си на половин цена покрай празниците.
Търговците на детски стоки залагат на ексклузивните продукти. Веригата "Хиполенд" например е получила ексклузивни права да продава определени играчки, чиито доставчици ги рекламират по детските телевизии. От веригата "Спорт депо" съобщиха, че през тазгодишните празници ще заложат на специални оферти за стоки от най-известните спортни марки.
Традиционно веригите за техника ще правят намаления на най-търсените продукти и специални промоции, при които се дават допълнителен подарък към определени покупки. От "Зора" през тази година са заложили на екопромоциите, предлагайки замяна на стар уред с нов на специална цена. От "Техномаркет" предлагат енергоспестяващи уреди на по-ниски цени. Компанията има и коледна томбола. "Технополис" залага на намаления при най-търсените продукти.
Вносителите на алкохол съобщават, че покрай коледните празници са намалили цените с 10-15%.
Опити да бъдат привлечени повече клиенти с концерти, детски шоу програми и др. правят и почти всички търговски центрове.