"Дау Джоунс" обединява "Уолстрийт джърнъл" и информационните си услуги

Медийната група "Нюз корпорейшън" (News Corp.) ще обедини двете си най-големи подразделения за информация, пише в. "Уолстрийт джърнъл". Преструктурирането включва сливането на "Уолстрийт джърнъл", MarketWatch и други потребителски издания, с новинарските издания за корпоративни потребители, които търсят специализирана информация - Dow Jones Newswires и Factiva. Това е най-мащабната реорганизация в структурата на News Corp. от 2007 г., когато придоби "Дау Джоунс". Новата структура ще позволи на компанията по-гъвкави решения в отговори на нуждите на потребителите, посочва изпълнителният директор на "Дау Джоунс" Лес Хинтън.
Като част от реформата Тод Ларсън, който преди това ръководеше потребителската медийна група, ще стане президент на компанията. Стивън Дейнтит, който е главен финансов директор на "Дау Джоунс", ще поеме допълнителния пост на главен оперативен директор. Клеър Харт, президентът на групата за търговски медии, напуска компанията.
Медийният сектор се оказа един от най-засегнатите от финансовата криза. Бизнесът сви разходите за реклама, която пък е основният източник на приходи за медиите. В края на миналата година издателството "Трибюн" започна процедура по защита от фалит, а "Ню Йорк таймс" започна да разпродава активи и дори позволи на мексиканския милиардер Карлос Слим да инвестира в дружеството. През март 2009 г. най-влиятелният вестник в Сиатъл - "Сиатъл пост-интелидженсър" спря да излиза. Той премина изцяло в интернет, а сроят на служителите му рязко се сви от 165 на 20.
Скоро се очаква едни от най-големите конкуренти на "Дау Джоунс" - "Вашингтон пост" и "Блумбърг", да предложат нова съвместна услуга, която ще предлага информация за други осведомителни агенции. Смесеното дружество беше създадено на 2 октомври 2009 г.