3D телевизията започва да се превръща в реалност
Кабелният оператор ESPN ще пусне собствен 3D телевизионен канал в средата на тази година, заявиха от компанията. Първото планирано предаване е мачът между Мексико и Южна Африка от световното първенство по футбол. Каналът ще и излъчва и други спортни предавания. "Това ще помогне за налагането на пазара на 3D телевизори, както и за предлагането на нов медиен продукт за нашите рекламодатели", заяви пред Ройтерс вицепрезидентът на ESPN Шон Брачес.
От няколко години производителите на потребителска техника се насочват към 3D технологията (която засега е запазена марка основно на филмовата индустрия). Основният проблем досега беше липсата на компании, които излъчват 3D телевизия. Това обаче е на път да се промени - освен ESPN към новата технология се насочва и "Дискавъри", която обяви, че готви собствен 3D канал заедно със "Сони" и IMAX.
Очаква се и DirecTV да заяви своя дебют на новия пазар по време на технологичното изложение в Лас Вегас, което започва в четвъртък. "Засега 3D телевизията звучи като фантастика, но когато се появи предлагане от страна на телевизионните мрежи, пазарът на приемници също ще се разшири", смята шефът на LG Electronics за САЩ Джон Тейлър.
От бранша посочват, че сега цените на телевизорите, които могат да предават 3D картина, започват от 2000 долара. За да се възползва от технологията обаче, зрителят трябва да си купи и очила. Заради големите разходи някои анализатори оспорват надеждите, че 3D телевизията ще се наложи бързо на пазара. Критиците посочват, че дори най-евтините 3D приемници са по-скъпи от някои от най-луксозните плазмени телевизори, които се предлагат сега на пазара.