NBC сваля шоуто на Джей Лено от праймтайма

На живо
Протест в центъра на София, организиран от "Правосъдие за всеки"

NBC сваля шоуто на Джей Лено от праймтайма

Джей Лено
Associated Press
Джей Лено
Телевизионната мрежа NBC ще премести комедийното шоу на Джей Лено от праймтайма в по-късен часови пояс. Това съобщиха от компанията, след като в продължение на седмици имаше спекулации за промени в излъчването на популярното токшоу. Освен това NBC ще ореже двойно продължитeлността на предаването.
Досега шоуто се излъчваше от 10 часа вечерта с продължителност 1 час. След края на зимните олимпийски игри през февруари шоуто ще започва в 23:30 часа и ще трае едва 30 минути.
"Много бихме искали да излъчваме шоуто на Лено при старите условия, но за съжаление на партньорите ни това не им харесва", заяви пред NBC Джеф Гаспин, председател на телевизионната мрежа. Джей Лено си спечели прякора "Кралят на късната телевизия" именно защото се появяваше на екрана в късните часове. Миналата година обаче той напусна популярното Tonight Show и започна да води собствено предаване в праймтайма.
Тогава от компанията обясниха, че така се опитват да пестят - защото разходите за шоуто на Лено ще са по-малки от разходите за други програми, излъчвани традиционно по това време. По данни на SBS снимането на един епизод от тези предавания струва на NBC около 3 млн. долара, докато разходите за един епизод на шоуто на Джей Лено са 250 хил. долара.
"За компанията това не беше грешно решение, защото ни носеше пари", обяснява Гаспин. Според анализатори от медийния бранш обаче това не се е харесало на рекламодателите, които са поискали промяна в програмната схема. От NBC отхвърлиха слуховете, че решението е взето под натиска на кабелната група "Комкаст", която договори покупката на NBC от досегашният й собственик Дженерал електрик".Има и слухове, че Джей Лено се оглежда за нови работодатели и е водил преговори с тях.
За телевизионните компании рецесията означава свити рекламни бюджети и по-малко приходи. Медийният бранш пострада сериозно от кризата, тъй като рекламата е основен източник на приходи за ефирните телевизии.