Старите участници в търга за "Тракия" наддават отново

8 консорциума и компании участват в търга |
Същите участници в проваления миналата година търг за магистрала "Тракия" играят и тази година, но в по-различни конфигурации. Единственият нов кандидат е гръцката компания "Терна". Това показа допитване на "Дневник" до пътните фирми, след като вчера в 17.00 часа изтече срокът за подаване на офертите за отсечката от Стара Загора до Нова Загора.
Въпреки че рекордните 66 компании закупиха документация за участие в конкурса, в крайна сметка бяха подадени само осем оферти, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура". Толкова предложения бяха подадени и в проваления миналата година търг.
Компании, контролирани от Васил Божков, играят с две чужди фирми. "Холдинг Пътища" участва с австрийската "Алпине", а "Мостстрой" и "Пътно поддържане" са подизпълнители на хърватската "Конструктор инженеринг".
В търга участват и две изцяло български обединения. Едното е на "Трейс груп холд" и "СК 13 холдинг", управлявани съответно от Николай Михайлов и Николай Таков. В него участват още няколко български фирми. Другият консорциум е "Български магистрали", в който влизат "Главболгарстрой" на Симеон Пешов, "Автомагистрали Черно море-Шумен", "Пътстрой 92" и "Иса 2000".
Гръцките компании "Актор" и "Терна" играят самостоятелно. Австрийската "Щрабаг" също е предпочела този път да участва самостоятелно в търга. Миналата година беше заедно с българската "Иса 2000". Само една турска компания е подала оферта - "Доуш иншаат", която построи участъка от Карнобат до Бургас на магистрала "Тракия", а миналата година спечели и участък от софийското метро.
Днес официално ще бъдат отворени документите на участниците. Ценовите им предложения обаче ще станат ясни на по-късен етап. Те ще бъдат отворени само на кандидатите, които отговарят на техническите и финансовите изисквания. Планирано е изпълнителят да бъде избран до края на април. Водещият критерий за избор на победител е цената, като няма да се дават бонуси за по-кратко изпълнение на отсечката от предвидените 25 месеца, нито ако кандидатите не ползват авансово плащане.
Строителството на 32-километровата отсечка от Стара Загора до Нова Загора трябва да започне на 3 май по думите на министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев. За изграждането й са предвидени 96 млн. евро. Финансирането е по оперативна програма "Транспорт" със средства от Кохезионния фонд на ЕС.
Кандидатите - "Доуш иншаат", Турция - "Щрабаг", Австрия - консорциум "Български магистрали" - "Терна", Гърция - "Алпине", Австрия и "Холдинг Пътища" - "Трейс груп" и "СК 13 холдинг" - "Актор", Гърция - "Конструктор инженеринг", Хърватия |