Eurostar ще плати 10 млн. паунда на клиентите си заради хаоса под Ламанша

Транспортната компания Eurostar, чиито високоскоростни влакове свързват Лондон и Париж под Ламанша, обяви, че предвижда да изплати обезщетения за около 10 млн. паунда на клиентите си, засегнати от настъпилия хаос в движението преди Коледа, съобщава агенция Франс прес. В нощта на 18 срещу 19 декември пет влака Eurostar с над 2000 пътници останаха блокирани в тунела под Ламанша.
За повече от седмица няколко от високоскоростните влакове на Eurostar аварираха в тунела заради ниските температури точно в най-натоварените дни преди Коледа. Като причина за повредата в електрическите мрежи на влаковете от компанията посочиха рязката разлика между смразяващите температури навън и по-топлия въздух в тунела. До края на този месец се очаква да бъде изготвен независим доклад за случилото се в края на годината.
В извинително писмо до пътниците главният изпълнителен директор на Eurostar Ричард Браун признава, че компанията не е осигурила очаквания стандарт на обслужване. Трябва да покажем, че правим всичко възможно да предоставим най-сигурната и надеждна услуга за пътниците по време на тежки климатични условия, посочи още Браун.