Козметичният бранш отчита ръст в износа и към септември

Козметичният бранш отчита ръст в износа и към септември

11.9% се е повишил износът за деветмесечието на 2009 г.
Козметичният бранш в страната увеличава износа си и през третото тримесечие на миналата година, показва анализа на консултантската компания СФБ "Капиталов пазар".Според него козметичните и парфюмерийни продукти са едни от малкото продукти в България, чийто износ продължава да нараства през този период, като прирастът за количествата през третото тримесечие е 15.3%, а за деветмесечието – 11.9%. Увеличението на стойностния обем е съответно 20% и 21.5%, пише още в резюмето към анализа.
Само за полугодието компаниите от сектора като "Арома" и "Рубела" отчитат подобрение на резултатите си с близо една трета. Според анализ на "Капитал" до средата на 2009 г. производството на повечето български компании в сектора е нараснало с около 25-30% в сравнение със същия период на миналата година основно по договори със световни вериги хипермаркети и дистрибутори с производство под техни марки. Ръстът в продажбите само в България през първите шест месеца на годината е 25%, писа още "Капитал".
За деветмесечието "Арома" увеличава продажбите на свои стоки с 4% до 24.66 млн. лв., докато през първите шест месеца компанията има над 50% ръст на износа си от 8.7 на 13 млн. лв., показват финансовите й отчети. В същото време обаче пловдивският производител на козметични продукти "Ален мак" свива износа си с около 30% за деветмесечието на миналата година. Общо вносът на парфюмерийни и козметични продукти за третото тримесечие е намалял с 9.7%, а за деветмесечието - с 3%, показва още анализът на СФБ "Капиталов пазар".
През третото тримесечие на 2009 г. производството на шампоани в България е намаляло с 3%. В същото време производството на паста за зъби отчита ръст от 20.8%. За деветмесечието е отчетено намаление в производството на шампоани с 11.7%, а на паста за зъби – със 7.9%.