"Метро" позволи на кафенета да ползват марката й "Риоба"

"Метро" позволи на кафенета да ползват марката й "Риоба"

Компанията ще започне ребрандиране на магазините "А
Кафенетата, които работят с продуктите от марката "Риоба" на "Метро кеш&кери", вече ще могат да я ползват за визията си. Toва съобщиха от веригата за бързооборотни стоки в четвъртък. Асортиментът, който ще се предлага под марката "Риоба" до 2012 г., е от 150 продукта, включително кафе, чай, шоколадови десерти, сокове, както и стоки от нехранителния сектор. В момента има два пилотни проекта за кафенета "Риоба", съобщи генералният директор на веригата за България Емилиян Абаджиев. Те са в София и са на независими собственици.
През 2005 г. "Метро" предложи на собственици на магазини за хранителни стоки на дребно да използват логото на собствената им марка "Аро", създавайки верига чрез партньорства, в която се продаваха и продукти от бранда. В момента има 950 магазина "Аро" в цялата страна. При "Риоба" обаче собствениците на кафенета нямат договорни задължения към "Метро". "Ние им предлагаме цялостни решения за техния бизнес, те ще могат да използват логото на "Риоба" и висококачествени продукти", каза още Абаджиев.
От тази година ще започне и ребрандиране на магазините "Аро". При промяната ще се акцентира на името на собственика. Целта е тези магазини да не се асоциират единствено със стоки от най-ниския ценови клас, какъвто е асортиментът на "Аро". Абаджиев съобщи, че това ребрандиране е започнало преди 2 години в другите държави, където има подобни обекти.
"Аро" и "Риоба" са две от шестте собствени марки на "Метро", под които до 2012 г. трябва да се предлагат 850 продукта. Освен това от веригата съобщиха, че ще продължат да развиват и останалите четири бранда - "Сигма", предназначена за оборудване на офиси, "Ейч лайн", предлагаща нехранителни стоки за хотели, "Хорека селект", предлагаща продукти за кухнята, и "Файн фууд", предлагащи хранителни продукти от висок клас.
"С новата стратегия ние залагаме много на развитието на собствените марки и нашата цел е да увеличим дела им в общите продажби", коментира Абаджиев. В момента те заемат средно 10% от оборота на веригата и около 7% от асортимента на магазините. Целта е до 2012 г. те да имат 20% дял от продажбите. От "Метро" отчетоха още, че половината от продуктите под собствени марки се произвеждат от български компании.
През последните години развитието на собствените марки е част от стратегията на всички по-големи вериги. По данни на различни компании те заемат между 5 и 15% от асортимента на веригите и средно около 10% от оборота им. По информация на института за маркетингови проучвания GfK през първата половина на миналата година делът на собствените марки в общите покупки на домакинствата е бил малко над 3%, което е двоен ръст спрямо година по-рано.
Очакванията на търговците са през следващите години предлагането им да се увеличава. Според прогнозата на GfK двигателят на собствените марки ще бъдат трите дискаунт вериги (магазини с намаления и ниски цени - бел. авт.) "Пени маркет", "Плюс" и "Лидъл". Първите две вече отвориха магазини в страната, а "Лидъл" предстои да стъпи на българския пазар през тази година.
Собствените марки на "Метро"

- "Риоба"- продукти за заведения с основен фокус кафе и коктейли
- "Аро"- базови продукти от хранителния и нехранителния сектор
- "Файн фууд"- хранителни продукти от по-висок клас
- "Хорека селект"- продукти за професионалната кухня
- "Сигма"- продукти за офиса
- "Ейч лайн"- продукти, използвани в хотелски стаи, бани, кетъринг фирми и др.