Ники Лауда: Искаме да удвоим полетите си до България

Г-н Лауда, какви са планове ви оттук нататък за българския пазар?
- Да продължим да летим по веднъж на ден, докато успеем да удвоим полетите си.
Къде свършва границата между човека Ники Лауда и компанията "Флай Ники"?
- Компанията се гради върху името ми. Аз се занимавам с много голяма част от маркетинга, освен това ръководя компанията си. Пилотирам и самолетите си, когато се налага, какъвто беше случаят днес (бел. авт. - първият полет на Flyniki беше в понеделник)
Как успявате да правите всичко това едновременно?
- Имам много опит и знам как да го направя, затова не ми е трудно и го правя. Имахме закъснение на полета, но се надявам да излетим навреме.
Определяте компанията си като "качество с ниска тарифа" (quality low cost), какво означава това?
- Провеждаме политика на нискотарифна компания, но в същото време предлагаме повече на пътниците ни, отколкото класическите нискобюждетни превозвачи. В случая ключово значение има мениджмънтът на дружеството и неговото практическо приложение. Ако гледаш всяко пени, което може да спестиш като разход при един полет, може да си позволиш да продаваш билети на по-ниски цени. Въпросът е да не правиш излишни разходи, за да не загубиш.

Нискотарифната Flyniki планира да превози 3.1 млн. пътници през 2010 г.
Нискотарифната австрийска авиокомпания Flyniki ще превози над 3.1 млн. пътници през 2010 г., което е с 12% повече от миналата година, прогнозира нейният собственик и главен изпълнителен директор Ники Лауда. Той пилотира първия полет на компанията от Виена до София в понеделник. Заслуга за увеличения брой пътници ще има и присъединяването на нови дестинации към портфолиото на компанията - освен до София превозвачът ще лети до Барселона, Ница, Копенхаген, Белград и Букурещ.
Първият полет на Flyniki закъсня с около 40 минути. "По принцип авиокомпанията ни не закъснява, но се наложи да изчакаме разчистването на снега", обясни Лауда. Той приземи "Еърбъс А319" с 98 пътници на борда. "Всяка компания може да си позволи ниски билети при този вид самолети, ако в самолета има минимум 100 пътници", допълни още пилотът, който е и трикратен световен шампион във Формула 1.
Цените на авиокомпанията започват от 29 евро до шест месеца преди полета и достигат до 300 евро в деня на излитането. "Въпреки че предлагаме храна, вестници и списания на пасажерите си, цените ни са с 30-40% по-ниски от тези на конкурентите ни", обясни Ники Лауда.
От София до Виена досега летяха две авиокомпании - националните превозвачи "Австрийски авиолинии" и "България ер". Проверка на "Дневник" на страниците на компаниите показаха, че двупосочни билети с отиване до Виена на 1 март и връщане на 7 март струват 339.62 евро и 378.9 евро съответно. Цената на нискотарифната Flyniki през периода е 148 евро.
Flyniki е втори опит на Ники Лауда да създаде собствена авиокомпания. Превозвачът е създаден през 2003 г. и с всяка година увеличава броя на превозените пътници. Компанията изпълнява полетите си съвместно с германската "Ерберлин". Лауда продаде първата си компания "Лауда ер" на "Австрийски авиолинии" през 2000 г.