Плевнелиев: Юридически екипи следят за грешки в сделката за магистрала "Тракия"

Ангажирал съм няколко юридически екипа, които подробно да разучат закона, за да не бъдат допуснати грешки при сключване на сделката за строежа на участък от магистрала "Тракия". Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството в предаването "Седмицата" на "Дарик радио" Росен Плевнелиев.
На 12 януари бяха отворени техническата и финансовата част на офертите за строителството на участъка от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия". Процедурата продължи 5 часа, след което документите бяха закарани с брониран автомобил във военното ведомство. В петък стана ясно, че най-ниската цена е предложена от обединението, в което влизат фирмите "Трейс груп" и "СК 13 холдинг". От осемте кандидата да строят "Тракия" бяха отворени офертите на четири. |
"Не искам да допусна грешка. Накарал съм четири юридически структури да четат закона, за да не допуснем грешка", посочи още той.
"Учуден съм от голямата разлика в отворените вчера оферти на фирмите в конкурса", каза Плевнелиев. По думите му тази разлика се дължи на различния подход при подготовката на тръжната документация. Българската фирма (Българското обединение "Трейс") например била подходила с това, че познава всеки метър от магистралата. "Те познават магистралата - асфалтовата им база е там, хората им са там и са подходили оптимално. Аз не считам, че с тази цена изобщо могат да спечелят нещо", каза министърът.
Офертите за строежа на магистрала "Тракия" били пазени като "Мона Лиза", посочи още той."Ценовите оферти бяха добре пазени и недостъпни", категоричен беше Плевнелиев.
Относно отхвърлените оферти, недопуснати до по-преден етап на конкурса, министърът заяви, че според процедурата предварително се прави селекция и се избират офертите от фирми, които могат да свършат работата. След това измежду тях се подхожда към избора на най-ниска цена. В студиото на "Дарик" той обясни, че подобна е практиката и в други страни в Европа.
"Даваме обективни критерии за да отсеем фирмите, които могат да свършат работа. От тях избираме тази с най-ниска цена. Сега ще се проверява дали тази цена е устойчива. След като комисията прецени дали офертата е устойчива и могат да свършат работа, Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ще провери работата на комисията и ще направи одит. Той ще докладва на управляващия орган по европейската програма. Т.е. имаме тройна защита", обясни министър Плевнелиев.