Google vs Facebook

Световната интернет търсачка Google се включва в бизнеса със социални мрежи, с което ще отговори на опитите на Facebook да копира някои от основните й услуги, пише "Файненшъл таймс".
Търсачката е разработила нови приложения за обогатяване на възможностите на широко използваната си e-mail услуга - Gmail, които са аналогични на някои от основните аспекти на най-бързо разрастващата се социална мрежа – Facebook. Новата чат-услуга на Google, част от Gmail, ще предоставя на потребителите си възможността да публикуват кратки "статус-състояния" - добре позната част от Facebook и Twitter. Другата идея на Google е потокът от известия, отразяващи промените в статусите на контактите на потребителите.
"Всичко, което Google прави с Gmail, трябва да бъде разглеждано като защитна реакция от страна на компанията", каза анализаторът от Gartner Рей Валдес. "В сферата на "приложенията, несвързани с работа", предимството определено е на страната на Facebook. Броят на хората, които ги използват, нараства непрекъснато", допълва той.
Анализаторите са доста сдръжани относно бъдещето на новата услуга на Google след няколкото неуспешни опити на търсачката да влезе в бизнеса със социални мрежи. С изключение на Бразилия сайтът за социални контакти и дискусии, поддържан от Google – Orkut, не успя да придобие масова популярност, въпреки че беше пуснат преди Facebook. Придобитата от Google услуга за микроблогове и онлайн статуси Jaiku също се провали като конкурент на Twitter.
"Всички e-mail услуги ще бъдат принудени да добавят социални елементи в обхвата си, за да се противопоставят на заплахата, идваща от Facebook, свързана с настоятелното проникване на сайта в сферата на комуникациите", отбеляза още Валдес.
От своя страна Facebook разполага със система за обмен на съобщения, която позволява на потребителите на сайта да общуват директно един с друг, но общото мнение е, че тя е твърде първична. Според доклад на специализирания в областта на технологиите сайт TechCrunch Facebook също планира да обнови тази си услуга до ниво, което й позволява да е пряка конкуренция на Gmail и подобните на нея.
С повече от 150 млн. частни клиенти на месец (според статистика на ComScore) Gmail може да донесе на Google стабилно начало в бизнеса със социални мрежи. Наред със статус-състоянията в Gmail Google разполага и с набор от други елементи, които в съвкупност представляват една основна алтернатива на Facebook.