Цвета Първанова, управител на "Изи хотел" София: Гостите на "Изи хотел" сами избират услугите, за които плащат
Първият хотел от веригата "Изи хотелс" беше открит в София в средата на януари. "Той е част от групата "Изи", собственик и на нискотарифната авиокомпания "Изи джет". Като концепция "Изи хотел" е бюджетен хотел, предлагащ базови услуги за гостите си за минимални цени. По принципа на нискотарифните авиокомпании резервациите се правят онлайн, а допълнителните услуги се заплащат отделно. Средните цени за резервация в хотела са между 19 и 34 евро. За подробности относно концепцията на веригата и бъдещите планове на франчайзполучателя "Е.хотел" ЕАД в България потърсихме управителя на "Изи хотел" Цвета Първанова. |
Колкото е по-проста една концепция, тя е толкова по-успешна По-ранната резервация е равна на по-ниска цена |
Г-жо Първанова, в София беше открит първият хотел от веригата "Изи хотелс" на франчайз. Откога работите по проекта и какво представлява той?
- Инвеститор в проекта е компанията "Е.хотел" ЕАД, която беше създадена през 2007 г. Преди две години беше подписан договорът за франчайз за 20 години, като единствено ние можем да развиваме веригата в страната. "Изи хотел" в София е новопостроен, намира се в близост до центъра и разполага с 57 стаи.
Колко е инвестицията в него?
- В строителството и оборудването сме вложили около 900 хил. лв., които са осигурени от собствени средства на инвеститора и банков кредит.
Какво представлява концепцията на "Изи хотел"?
- Основната концепция е да предлага високо качество, чистота и най-необходимите услуги при възможно най-ниски цени.
Как се постига това?
- Това се постига с минимализиране на разходите. На първо място това става чрез усвояване максимално на площите в хотела - стаите са с минимална площ, рецепцията също, няма ресторант и др. Това обаче не означава, че липсват някакви услуги за гостите. Всички стаи разполагат със собствен санитарен възел, необходимите консумативи, LCD телевизори, интернет и др.
Идеята е да се представи базисна услуга, която гостите може да надграждат, т.е. ние не включваме другите услуги като телевизия, интернет, ползване на гараж и др. в цената на стаята, а даваме възможност на клиентите да намалят разходите си, плащайки минимална цена за настаняване и допълнително само за онези услуги, които искат да ползват.
Когато в края на миналата година групата "Изи хотел" обяви, че предстои откриване на нов обект в София, бяха пуснати резервации на стаи при цена 10 евро за нощувка. Сега цените са по-високи. Важи ли принципът за евтините ранни резервации, който е валиден при нискотарифните авиокомпании?
- На същия принцип почива и идеята на "Изи хотел". По-ранната резервация е равна на по-ниска цена. За месец януари имахме промоцията от 10 евро, тя все още съществува, но сме намалили броя на стаите, които са на тази цена. Ценообразуването е на принципа на конкуренция между клиентите - който успее първи да резервира, хваща по-ниската цена.
В концепцията ви интернет е основният канал за резервации. Предлагате ли други възможности?
- Основната идея е да се правят резервациите през интернет. Правейки резервации в мрежата, всеки клиент си създава собствен акаунт, който е като виртуална банкова сметка, в която е заделена определена от него сума пари. През акаунта гостът може вместо рецепциониста да извършва резервации, анулации, промени на избора на стая, на допълнителни услуги и т.н.
Не е необходимо да звъни в хотела, да изпраща майл и други подобни дейности. Просто клиентът сяда пред компютъра за три минути, поръчва и заплаща каквото му е необходимо и, идвайки в хотела, не се налага да плаща нищо.
Ползвате ли други резервационни системи освен тази на "Изи хотел"?
- Не, не използваме. Нямаме право да работим с други системи.
Какъв тип клиенти избират такива хотели като вашия?
- Първоначално мислехме, че ще бъде посещаван предимно от чужденци, като очаквахме най-голямата група да бъдат англичаните, защото "Изи хотел" е популярна марка там. Очаквахме гостите да са предимно млади хора - студенти, хора с невисок статут в обществото, туристи, които търсят просто място за пренощуване, докато разглеждат забележителности.
От опита ни досега обаче се оказа, че гостите ни са предимно българи, което означава, че начинът на резервация и концепцията като цяло на хотела не са толкова странни и нови за тях. Отделно от това забелязваме, че гостите ни предимно са на средна възраст. Голяма част от тях са служители в малки и средни фирми от провинцията, които са изпратени тук в командировка. За моя изненада има и бизнесмени и мениджъри от средно и високо равнище, които не смятат, че нощуването в такъв хотел е под престижа им.
Колко е заетостта на хотела и средният престой на гостите?
- За януари имаме средна заетост около 40%, което за пръв месец е много добър резултат. Средният престой на гостите е една и половина - две нощувки. Имаме обаче различни типове гости. Сега имаме резервации за по-дълъг период. За някои от гостите се оказва, че е по-добре да платят един месец престой тук, отколкото да наемат квартира например, тъй като тук не се обвързват с договор и могат да напуснат хотела по всяко време.
Какви са плановете ви за България?
- Още е рано да се каже. На 12 януари беше неофициалното отваряне на хотела за гости, впоследствие ще направим и официално. Естествено е да се мисли за разрастване, но ще изчакаме да мине известен период - 7-8 месеца, година, в които ще анализираме резултатите си и ще избистрим плановете. Тогава ще можем да говорим и за конкретните ни планове.
Защо смятате, че концепцията "бюджетни хотели" би била успешна на този пазар?
- Смятам, че колкото е по-проста една концепция, тя е толкова по-успешна. Концепцията на "Изи хотел" би била успешна навсякъде, особено в условията на икономическа криза. Има множество малки и средни предприятия в България, които се опитват да намалят разходите при командироването на служители. Това е идеалният хотел за тях. Подходящ е и за всеки, който иска да си минимизира разходите.