MasterCard: Българите търсят карти, които обслужват няколко марки и компании

MasterCard: Българите търсят карти, които обслужват няколко марки и компании

MasterCard: Българите търсят карти, които обслужват няколко марки и компании
Reuters
Собствениците на кредитни и дебитни карти в България предпочитат кобрандираните карти, сочи изследване на MasterIndex Bulgariа, направено по поръчка на MasterCard Europe през 2009 г.
Българите имат добро ниво на финансовата грамотност, сочат още данните от проучването.
Това са карти, които обслужват едновременно няколко марки и компании – например комбинация на кредитна карта с такава за пазаруване от верига магазини. Този вид карти дават възможност за отстъпки при пазаруване в супермаркет или пътувания.
Общо 64% от анкетираните са заявили, че биха искали да имат разплащателна карта със специални отстъпки във верига супермаркети. Други 27% биха желали такава, която им дава преференции за оферти на туристически агенции, а предпочитанията на 13% са за отстъпки на авиокомпании.
 
Една четвърт от българските потребители биха искали разплащателна карта, с която ще имат отстъпки в магазини за дрехи, а 16% - за ресторанти и други заведения за хранене. Само 7 на сто имат предпочитания към карта, с която ще ползват намаление в спортни клубове.
 
Ако имат нужда от финансов съвет, над 70% от българските картодържатели биха се обърнали първо към служител в банка, 5% ще търсят финансов консултант, за 8% източник ще бъде интернет и финансови портали, а двойно по-малко предпочитат разговор със семейството и роднини. Едва 3 на сто ще попитат приятели и колеги.