MasterCard: Българите търсят карти, които обслужват няколко марки и компании

Собствениците на кредитни и дебитни карти в България предпочитат кобрандираните карти, сочи изследване на MasterIndex Bulgariа, направено по поръчка на MasterCard Europe през 2009 г.
Българите имат добро ниво на финансовата грамотност, сочат още данните от проучването. |
Това са карти, които обслужват едновременно няколко марки и компании – например комбинация на кредитна карта с такава за пазаруване от верига магазини. Този вид карти дават възможност за отстъпки при пазаруване в супермаркет или пътувания.
Общо 64% от анкетираните са заявили, че биха искали да имат разплащателна карта със специални отстъпки във верига супермаркети. Други 27% биха желали такава, която им дава преференции за оферти на туристически агенции, а предпочитанията на 13% са за отстъпки на авиокомпании.
Една четвърт от българските потребители биха искали разплащателна карта, с която ще имат отстъпки в магазини за дрехи, а 16% - за ресторанти и други заведения за хранене. Само 7 на сто имат предпочитания към карта, с която ще ползват намаление в спортни клубове.
Ако имат нужда от финансов съвет, над 70% от българските картодържатели биха се обърнали първо към служител в банка, 5% ще търсят финансов консултант, за 8% източник ще бъде интернет и финансови портали, а двойно по-малко предпочитат разговор със семейството и роднини. Едва 3 на сто ще попитат приятели и колеги.