Отличителните знаци на застрахователни стикер може да отпаднат

Отличителните знаци на застрахователни стикер може да отпаднат

Подобна идея има от над 10 години
Вътрешният министър Цветан Цветанов предлага законови промени, които да не позволяват да се разпознава в коя компания е застрахован един автомобил. Това е заявил той пред в. "24 часа". В момента също има такова ограничение, но е недостатъчно добре уреден регламентът. Целта на промените според вътрешния министър е да намалеят на кражбите на автомобили, които се правят с цел привличане на клиенти от едни застрахователи към други.
Все още не е ясно какви точно ще са законовите промени и кога могат да се правят. До редакционното приключване на броя сегашният ръководител на застрахователния надзор Емил Атанасов не успя да отговори на запитването на "Дневник".
Неофициално в бранша отдавна се говори, че има няколко застрахователни компании, които нанасят щети и отнемат автомобили на конкурентни дружества, за да принудят клиентите им да се преместят. Друг начин, използван от тях, е повреда или направо кражба на автомобил на техен бивш клиент, който се е преместил в друго дружество.
Повечето представители на пазара подкрепят предложенията на Цветанов, като те обясниха, че и в момента за по-запознат човек не е трудно да отгатне откъде е стикерът на застраховката и без да пише името на компанията.
"Ние подкрепяме тази идея. Смятам, че огледът на колите трябва да бъде независим", коментира Радослав Диков, изпълнителен директор на "Български имоти". Става въпрос за оглед на автомобилите, преди да се застраховат, който сега се прави от външна компания, а преди са го правили самите застрахователи. Според хора от бранша именно чрез маркирането с определени цифри се познава къде е застрахована колата.
Антон Петров, изпълнителен директор на "Евроинс", каза, че идеята за премахване на отличителни знаци е на повече от 10 години и той самият я подкрепя. "Каквато промяна има, ние ще я изпълним", заяви и изпълнителният директор на "Лев инс" Стефан Софиянски. Той каза още, че не е бил уведомяван за кражби на автомобили заради конкуренция на застрахователи.
Според Цветан Цветанов става въпрос за едно-две дружества, които имат връзки с автокрадци и хора от застрахователите им посочват кои автомобили, застраховани при конкуренти, да се откраднат. След това те вземали дял от спечеленото при кражбата. С подобна дейност са се занимавали и част от арестуваните при операция "Наглите".
По думите на вътрешния министър арестуваният Антон Петров-Хамстера е координирал дейността на автокрадци и е пазел автомобили, застраховани в близка до Алексей Петров компания, като същевременно е удрял негови конкуренти. Свързана с Алексей Петров е "Лев инс", която също беше проверявана след операция "Октопод", а централният й офис беше затворен, след като от него бяха иззети сървъри и документи.