Ще се въвежда повече ред в бизнеса с общественото мнение

Ще се въвежда повече ред в бизнеса с общественото мнение

Асоциацията ще приеме етичен кодекс на бранша
Налагането на професионални стандарти и приемането на етичен кодекс на бранша. Това са едни от целите на създадената през седмицата Българска асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение (БАМОР). В нея членуват 14 компании (виж карето). 
Стоян Михайлов, председател на БАМОР и управляващ директор на агенция "Синовейт България", коментира пред "Дневник", че още в средата на 90-те години е имало опит за създаването на подобна организация, но тя не е развивала дейност до момента. "Дори сме закъснели с учредяването й, призна той и добави: От една страна, идеята на асоциацията е да защитава интересите на сектора, а от друга - да подпомага развитието му."
По думите му сред приоритетите на Българската асоциация за маркетингови изследвания и проучване на общественото мнение е да засили общуването между бизнеса и университетите. "Масовото мнение е, че кадрите, които излизат оттам, не са адекватно подготвени", обясни Михайлов.
Друг проблем на бизнеса с изследванията, който асоциацията си поставя за задача да преодолее, е липсата на ясна регулация в бизнеса. БАМОР планира да разработи етичен кодекс на професията, като стъпи върху основата на Кодекса на Европейската асоциация на изследователите в областта на общественото мнение и маркетинга (ESOMAR) и адаптира текстовете към българските условия.
"В нашето национално законодателство няма нарочен текст, който да урежда отношенията в сектора", обръща внимание председателят на асоциацията Стоян Михайлов. Амбицията на БАМОР е да проучи как е уреден проблемът в други европейски държави и да препоръча промени в нормативната база.
В официалното съобщение до медиите, което разпространи асоциацията, агенциите заявяват, че съществуването на БАМОР е признак за зрялост на целия бранш. "Секторът на маркетинговите и социални изследвания у нас отдавна премина периода на ценови войни, нелоялна конкуренция и неясно качество на изследователската услуга и надживя времената, в които агенциите пребиваваха в състояние на "студена война помежду си", твърди председателят на БАМОР Стоян Михайлов. Според него от новосъздаденото обединение печелят и клиентите на тези услуги, тъй като то е сигурен знак за уеднаквени стандарти за качество в бранша.
Кои са членовете на БАМОР

Учредителите на асоциацията на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение" са "Алфа рисърч" ООД, "ББСС" ООД (TNS/TV Plan), "Витоша рисърч" ООД, "ГФК България" ЕООД, "ЕСТАТ" ООД, "Мап маркетинг рисърч" ООД, "Маркет линкс" ООД, "Маркет тест" АД, "МБМД консултинг" ЕООД, "Нет-СБ" ООД, "Ноема" ООД, "Прагматика" ООД, "Саут Ийст Юръп рисърч корпорейшън" ООД, "Синовейт" ЕООД.