Обмисля се държавата и бизнеса да финансират туристическата реклама

Обмисля се държавата и бизнеса да финансират туристическата реклама

347 изложители от 20 държави се включиха в започналото вчера изложение "Ваканция и СПА експо", съобщиха от компанията - организатор на борсата, "Прим експо". Форумът ще продължи до 27 февруари
347 изложители от 20 държави се включиха в започналото вчера изложение "Ваканция и СПА експо", съобщиха от компанията - организатор на борсата, "Прим експо". Форумът ще продължи до 27 февруари
Промяната ще залегне в закона за туризма
Да бъде създадена обща организация между бизнеса и държавата, която да подготвя и финансира маркетинга и рекламата на туризма. Това е една от промените, която ще залегне в новия закон за туризма, съобщи в четвъртък зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на кръгла маса с големите туристически сдружения. Тя се проведе в рамките на туристическата борса "Ваканция и СПА експо".
По конкретни текстове от документа ще започне да се работи след около месец, а амбициите на министерството са той да бъде готов до края на септември. Организацията между държавата и бизнеса ще представлява и България в международни сдружения, които не са на правителствено ниво. "Новото сдружение ще бъде или неправителствена организация или търговско дружество", уточни още Маринов. Предстои да се определи и делът на средствата, които ще бъдат внасяни в него от държавата и от бизнеса.
 
В момента националната туристическа реклама се финансира от държавния бюджет, но според бизнеса средствата са недостатъчни за адекватно представяне на страната. За тази година за реклама са отделени 3.1 млн.лв. "Искаме адекватно финансиране от страна на държавата за реклама на България", съобщи Сийка Кацарова от националния съюз по балнеология и СПА туризъм. Според председателя на съюза на собствениците в Златни пясъци Георги Щерев пък трябва да бъде отделено и специално внимание и на рекламата на туризма в България.
 
В новия закон ще се определят и точни критерии за представителност на туристическите сдружения, съобщи още Иво Маринов. Oтделно от това ще се разпише и модел за туристическо райониране на страната, което към момента е залегнало като идея единствено в стратегията за развитие на устойчив туризъм. По-рано през деня Маринов съобщи, че има три варианта за създаване на туристическите райони - на териториален принцип, на продуктов принцип или комбинация между двете. "Ще чуем различните мнения и ще се спрем на конкретен модел", съобщи още той.
 
От Българската асоциация на туристическите агенции поискаха да бъде засилен контрола върху туроператорската и турагентска дейност, тъй като според тях в момента има много компании, които работят извън закона.
До 10% са намаленията за ранни записвания за летни почивки

Това съобщи председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин при откриването на борсата. "Промоционалните оферти ще продължат до март, но е възможно някои хотелиери да ги удължат", каза още той, като отбеляза, че тази година тенденцията е да се дават допълнително бонуси и услуги към пакетите. Между 18 и 23 май бордът на Международната хотелиерска и ресторантьорска асоциация ще заседава в Слънчев бряг и Златни пясъци, съобщи Рагин. Чрез такива имиджови срещи браншовиците се надяват да компенсират по-малкото средства, отделени за реклама на туризма в България през 2010 г.
Има три възможности за туристическо райониране

Има три възможности за туристическо райониране на страната, съобщи по време на кръгла маса по време на форума зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Вариантите са деление на териториален принцип, на продуктов принцип или комбинация между двете. "Ще чуем различните мнения и ще се спрем на конкретен модел, който ще залегне в новия закон за туризма", каза Маринов. Нормативният акт трябва да бъде готов до края на септември. За туристическото райониране на България се говори активно през последните 3-4 години. Идеята е залегнала в стратегията за устойчиво развитие на туризма, но не е била разписана в закона за туризма. Преди две години бившата агенция по туризъм подготвя проект, според който България трябва да бъде разделена на осем туристически района: Софийски, Черноморски, Рило-Пирински, Родопски, Тракийски, Старопланински и Дунавски регион и Старите български столици. Районите обаче не срещнаха одобрението на бранша.