Консултативният съвет по воден транспорт ще заседава в Русе

Консултативният съвет по воден транспорт ще заседава в Русе

Консултативният съвет по воден транспорт ще заседава в Русе
Извънредно заседание на Консултативния съвет по воден транспорт към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще се проведе днес в Русе. То ще се ръководи от заместник-министър Камен Кичев, съобщиха от ведомството.
Консултативен съвет по въпросите на водния транспорт към Министерството на транспорта, информационните технологиите и съобщенията бе създаден със заповед на министър Александър Цветков, съобщиха преди около два месеца от министерството.
Председател на съвета е заместник-министър Камен Кичев, а в състава му влизат представители на Изпълнителна агенция "Морска администрация", Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура", както и на браншовите организации: "Българска асоциация на корабопритежателите", "Българска асоциация на корабните брокери и агенти", "Бургаска морска асоциация" и "Българска морска камара".
Основна задача на съвета е да подпомага ръководния екип на  министерството на транспорта при изготвяне на независими анализи, становища и проекти на стратегически и нормативни актове в областта на водния транспорт.
Заместникът на министър Александър Цветков ще се срещне с представителите на новоучредената в Русе Българска дунавска камара. Тя пък се създаде през февруари и една от амбициите й е да се включи в консултативния съвет към министерството на транспорта, за да защитава целите на речния бранш.
Първоначално идеята възникна между няколко български фирми от различни краища на страната, каза за Радио Русе председателят на контролния съвет на Българската дунавска камара и собственик на корабната компания "Рубишипс" Роберт Радославов. Той обясни, че в организацията са обединени фирми, които работят по дунавското крайбрежие. Спад на годишните обеми превозени товари между 33 и 40% е регистриран заради икономическата криза, каза още Радославов. Допълнително условията, които изискват затваряне на пари в ДДС, което да се възстанови след два месеца, предполагат наличие на свеж финансов ресурс. Това пък се оказва невъзможно, тъй като банките дават овърдрафт кредити на 4-5 % в другите страни и това прави фирмите ни неконкурентоспособни.